Dancza János mentor vezetésével két 6. osztályos csoport dolgozott februártól május végéig személyes és online formában is.
Először az ökológiai lábnyom témában végeztek kutatómunkát, ami után a tervezett produktumok megszülettek mind a két csoportban. A jelenléti oktatás rövid idejében délutánonként, a március 8-tól május 10-ig tartó digitális oktatás ideje alatt a Teams felületén (külön csoportokban) is kommunikáltak egymással.
A tanulók saját gyűjtésüket összehasonlították az iskolai adatokkal is, ehhez felhívásukra számos alsós és felsős tanulótól érkezett be eredmény. A csoportok munkáit még nem hasonlították össze egymással, illetve a járványhelyzet miatt az iskolai ökológiai lábnyom számítását is elnapolták őszi időpontra. Terveik szerint egy alsós és két felsős osztályban egy héten keresztül megvalósul majd a szelektív hulladékgyűjtés és a csoportokkal kielemzik az eredményeket.
Az alsóbb évfolyamos csoportok örömére szolgált, hogy a 8. osztályos csoport bevállalta az 5. és a 6. osztályos kutatók felkészítését a szelektív hulladékgyűjtés témából. Ez a tevékenység az online oktatás ideje alatt, a Teams platformon valósult meg.
A víz világnapjáról a járványhelyzetre való tekintettel és a digitális munkarend miatt rajzokkal emlékeztek meg.
Részt vettek a terepgyakorlaton, ahol a 8. osztályosok vezették a munkát, példát állítva a kisebbek előtt. A járványhelyzet miatt csoportonként csak 1-1 tanuló részvétele volt engedélyezett. Az eredmények megismerése és értelmezése a kisebbekkel őszre tolódik át.
A Digitális Témahét és a Fenntarthatósági Témahét szintén a digitális tanrend idejére esett, ezért célszerűségi okokból összevontan valósították meg a két projekthetet. „Az erdő, mint ökoszisztéma” címet viselő projektrészhez kapcsolódóan felső tagozatban társasjáték tervek készültek ppt-k és fotók formájában, a legjobb munkákból egy nyomtatott, laminált példány is készült. A társasjáték tervezés nagyon népszerű volt a tanulók körében a digitális tanrend alatt is, a felhívásra igen sok ötletes tanulói munka érkezett be.