2020. március 23-án immár 5. alkalommal vette kezdetét a Digitális Témahét az Emberi Erőforrások Minisztériuma szakmai támogatásával.
A digitális kor oktatást érintő kihívásaira való reflektálás igénye hívta életre öt évvel ezelőtt a Digitális Témahetet. Ennek legfontosabb célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben, amely az idei tanév márciusában bevezetett digitális munkarendben még időszerűbb és aktuálisabb lett.
Évről évre egyre több iskola és óvoda csatlakozik a programhoz, amelyen változatos és kreatív projektek megvalósításával fejleszthetik a tanulók kompetenciáit a technológiával támogatott tanulás során.
Idén már másodszor regisztráltunk a témahétre, hiszen intézményünk kedvezményezettje a „Digitális környezet a köznevelésben” című pályázati projektnek, melynek céljai összhangban vannak a Digitális Témahét törekvéseivel, irányelveivel. Mindkét program kiemelt figyelmet fordít a multidiszciplináris megközelítésre, a digitális technológia alkotó használatára, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére, az esélyegyenlőségre – a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésével és bevonásával -, valamint az IT-biztonságra is.
Meggyőződésünk, hogy intézményünk részvétele a Digitális Témahéten erősíti pályázati tevékenységeink beépülését az iskola pedagógiai gyakorlatába, tovább növelheti a pedagógusok digitális felkészültségét, hozzájárulhat a módszertani kultúra bővítéséhez, a digitális és egyéb kulcskompetenciák hatékonyabb fejlesztéséhez.
A Digitális Témahét programjába bevontuk és ez által szélesebb körben is megismertettük azokat az új ismereteket, tudásokat, jó gyakorlatokat, amelyeket a pedagógusok a pályázat keretében megszereztek, összegyűjtöttek.
A Digitális Témahét 2020. beszámolóját ITT olvashatják.