5008 Szolnok, Gorkij út 47. kkkkkk Telefon: 06-56-424-610, 06-56-420-524, 06-56-411-305 kkkkkk Fax: 06-56-424-610 kkkkkk E-mail: szandaiskola@szandaiskola.hu
     
Minőségfejlesztés - Bemutatkozás

 

Múltunk és jelenünk

1996-1997

Önfejlesztő Iskolák - Pedagógiai Program készítése

1996 óta

Önfejlesztő Iskolák Egyesületének tagja

1997-1998

Expanzió Humán Tanácsadó vezetésével intézményi helyzetértékelés, 2 folyamat szabályozása
- tanulói értékelés
- tanulásszervezés

1998-1999

A 2 szabályozott folyamat működtetése, auditálása

1998

Tanulás tanítása – tantestületi tréning

2000

EFQM-alapú önértékelés
Akkreditált képzés: Minőségbiztosítás a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben
SHIBA-díj pályázat - csoportos oklevél

2000-2003

Comenius 2000 II. modell kiépítése

2001-től

Kooperatív tanulási technikák – belső műhely
Problémafeltárás, konfliktuskezelés – tantestületi tréning
Comenius Klubok
SHIBA-díj pályázat à intézményi oklevél

2002-től

Fajátékos program – készségfejlesztő program

2002-2003

Comenius 2000 csoportos I. modell kiépítését segítő intézmény
(2 csoport – 10 intézmény)
Tanulás tanítása – felelevenítő tréning

2003-tól

JÖN – MIP készítés
Akkreditált képzés: „A játék és a gyermeki személyiség fejlődése II.”
Konfliktuskezelés-felelevenítő tréning
Közoktatás Minőségéért Díj - Kiválóság kategória - Ezüst fokozat

2006 Európai Kiválóság Díj - EEA 2005+ pályázat
5 csillagos elismerés a kiválóságért
2007 óta Intézményünk tagja az ISO 9000 Fórumnak
2008 óta A Kodolányi János Főiskola és a Szövetség a Kiválóságért Közhasznó Egyesület referencia intézményeként a kiválóság díjra pályázóknak műhelymunkák szervezése
2009. Részvétel a Legjobb Munkahely Felmérésben
2009/2010. Szolnok Megyei Jogú Város horizontális minőségfejlesztési munkacsoportjának vezetője intézményünk
2010. IIASA-SHIBA Díj pályázat benyújtása "Úton a tanulószervezetté válás felé..." címmel
2011. IIASA-SHIBA Díj szervezeti kategóriában

 

 A folyamatos partneri igény- és elégedettségmérés következtében elért eredmények:

  • javult a problémamegoldás kultúrája,
  • tudatosabb szakmai rendszerszintű együtt gondolkodás alakult ki a tantestületben,
  • éves pedagógiai tevékenységünk tervszerűbb, tudatosabb, konkrétabb célok által meghatározottabb lett,
  • jelentősen nőtt a belső érdekeltség a folyamatos fejlesztésben,
  • toleránsabb, megértőbb lett a közösség, partnereit jobban megismerte, így tudta javítani az elégedettséget,
  • valamennyi partner, akit évek óta megkérdezünk, kimutathatóan alaposabb, felelősségteljesebb válaszokat ad, mert látja, hogy fontos a véleménye,
  • több segítséget kap az intézmény partnereitől, nő a szakmai tekintélye
  • nem csökken, fokozódik az elégedettség.

A folyamatszabályozás legfontosabb eredményei:

  • a folyamatok adott intézményi állapotával való „szembenézés” és az „ideál” keresése számos belső, intézményi tartalmi fejlesztést indukál, pl. pedagógusok szakmai együttműködésének árnyaltabb kimunkálását, tanulói értékelés, pedagógus értékelés javítását, nagy létszámból szükségessé váló kommunikáció, információáramlás javítását,
  • igény jelent meg új, eddig nem alkalmazott pedagógiai megoldások, módszerek rendszerbe építésére, továbbképzésekre, belső képzésekre az adott szabályozandó folyamat magasabb színvonalú működtetése érdekében,
  • 100%-ossá vált a minőségfejlesztő tevékenységbe való bevonás, aktív részvétel, amely nagyon erős szervezeti azonosságtudatot, szakmai kohéziót eredményezett.
A szervezetfejlesztés terén elért legfontosabb eredmények:
  • a PDCA-logika alkalmazása a mindennapi pedagógiai-nevelési gyakorlatban,
  • intézményen kívül és belül erősödött az egymástól tanulás kultúrája,
  • szakmai önbizalmunk erősödött,
  • a minőségfejlesztésben használt új módszerek megismerése és alkalmazása a pedagógiai gyakorlatban,
  • az intézmény minden dolgozója részt vett a teljes körű minőségirányítási rendszer kiépítésében, működtetésében (fókusz csoportok, minőségi körök),
  • belső szemléletváltásra került sor,
  • fokozódott a csoportban gondolkodás képessége.


 
       
       


Your browser does not support Java or Java is not enable.




A honlap megtekintéséhez Internet Explorer 5.5+ böngészőt és 1024x768-as felbontást ajánlunk!

Készült:
2004. augusztus

Készítette:
Szász Edina

Utolsó módosítás:
2005. október 11.


 
Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (2004-2005) Minden jog fenntartva.