{"id":31598,"date":"2019-03-17T20:20:10","date_gmt":"2019-03-17T19:20:10","guid":{"rendered":"http:\/\/szandasuli.hu\/?p=31598"},"modified":"2019-11-10T21:53:51","modified_gmt":"2019-11-10T20:53:51","slug":"4-nemzetkozi-projekttalalkozo-csikszentkiraly","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/szandasuli.hu\/4-nemzetkozi-projekttalalkozo-csikszentkiraly\/","title":{"rendered":"4. Nemzetk\u00f6zi projekttal\u00e1lkoz\u00f3 \u2013 Cs\u00edkszentkir\u00e1ly"},"content":{"rendered":"\n

A 4. nemzetk\u00f6zi projekttal\u00e1lkoz\u00f3ra Erd\u00e9lyben, Cs\u00edkszentkir\u00e1lyon ker\u00fclt sor 2019. m\u00e1rcius 10-14. k\u00f6z\u00f6tt.
A tal\u00e1lkoz\u00f3 sor\u00e1n feladatunk volt a munkaterv id\u0151ar\u00e1nyos teljes\u00edt\u00e9s\u00e9nek \u00e1ttekint\u00e9se \u00e9s a tov\u00e1bbi feladatok egyeztet\u00e9se. Az iskol\u00e1ban sort ker\u00edtett\u00fcnk a legut\u00f3bb \u00e1tvett j\u00f3 gyakorlat, \u201eFelfedeztet\u0151-felfedez\u0151 tanul\u00e1s \u00e9s \u00e9lm\u00e9nypedag\u00f3gia a folkl\u00f3rismeret, n\u00e9prajzi ismeretek elsaj\u00e1t\u00edt\u00e1s\u00e1ba\u201d eddigi adapt\u00e1l\u00e1si lehet\u0151s\u00e9geinek, kipr\u00f3b\u00e1l\u00e1s\u00e1nak \u00e1ttekint\u00e9s\u00e9re is a partnerint\u00e9zm\u00e9ny gyakorlat\u00e1ban.
Megt\u00f6rt\u00e9nt az elk\u00f6vetkez\u0151 id\u0151szak feladatainak konkretiz\u00e1l\u00e1sa, tartalm\u00e1nak, sikerkrit\u00e9riumainak meghat\u00e1roz\u00e1sa, valamint a tanul\u00f3i programok, tev\u00e9kenys\u00e9gek \u00e1ttekint\u00e9se, \u00e9rt\u00e9kel\u00e9se.
Egyeztett\u00fcnk a partnerint\u00e9zm\u00e9nyben 2019 \u00e1prilis\u00e1ban megval\u00f3sul\u00f3 j\u00f3 gyakorlat \u00e1tad\u00e1s-\u00e1tv\u00e9tel r\u00e9szleteir\u0151l is. (\u201eN\u00e9pi kismesters\u00e9gek tanul\u00e1sa, gyakorl\u00e1sa az iskol\u00e1ban\u201d)
A ny\u00e1ri, r\u00f6vidt\u00e1v\u00fa di\u00e1k mobilit\u00e1s programmal kapcsolatos adatgy\u0171jt\u00e9sre, a lehets\u00e9ges tartalmi elemek megismer\u00e9s\u00e9re \u00e9s a terepszeml\u00e9re is sok id\u0151t sz\u00e1ntunk. Megl\u00e1togattunk b\u00fatorfest\u00e9ssel foglalkoz\u00f3 szakembert, parajdi s\u00f3 feldolgoz\u00e1s\u00e1t v\u00e9gz\u0151 v\u00e1llalkoz\u00f3t. Elutaztunk a ny\u00e1ri, k\u00f6z\u00f6s t\u00e1borunknak otthont ad\u00f3 erdei iskol\u00e1ba, \u201efelm\u00e9rt\u00fck a terepet\u201d. Sz\u00e1nd\u00e9kaink szerint az \u00e1prilisi k\u00e9pz\u00e9s alkalm\u00e1val a t\u00f6bbi koll\u00e9g\u00e1val is kil\u00e1togatunk majd a t\u00e1bor helysz\u00edn\u00e9re, hiszen\u00a0 a szakmai program tervez\u00e9se az \u0151 feladatuk lesz, \u00e9s ehhez sz\u00fcks\u00e9ges a helysz\u00edn, a lehet\u0151s\u00e9gek el\u0151zetes felm\u00e9r\u00e9se.
Mindk\u00e9t partnerre vonatkoz\u00f3n kidolgoztuk a kiv\u00e1laszt\u00e1si krit\u00e9riumokat a tanul\u00f3i mobilit\u00e1sban r\u00e9sztvev\u0151kre. Elk\u00e9sz\u00edtett\u00fck a mobilit\u00e1si program projektterv\u00e9t, meghat\u00e1roztuk, sz\u00e9tosztottuk a feladatokat, kijel\u00f6lt\u00fck a felel\u0151s\u00f6ket, felm\u00e9rt\u00fck a kock\u00e1zatokat. A tanul\u00f3i felk\u00e9sz\u00edt\u00e9st, a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9st a feladatokra a Cs\u00edkszentkir\u00e1lyban megval\u00f3sul\u00f3 k\u00e9pz\u00e9st k\u00f6vet\u0151en, m\u00e1just\u00f3l tervezz\u00fck. Rem\u00e9nyeink szerint a soron k\u00f6vetkez\u0151 j\u00f3 gyakorlat \u00e1tv\u00e9tel ad majd m\u00e9g \u00faj ismereteket, \u00f6tleteket a r\u00e9szletes program tervez\u00e9s\u00e9hez.
Nagy seg\u00edts\u00e9get kaptunk a partnerint\u00e9zm\u00e9nyt\u0151l a cs\u00edki n\u00e9pviseletek varrat\u00e1s\u00e1hoz. Seg\u00edtettek nek\u00fcnk olyan eredeti, sz\u00e9kely n\u0151i \u00e9s f\u00e9rfi viseleteket k\u00e9sz\u00edt\u0151 varr\u00f3n\u0151t tal\u00e1lni, aki a csoportunk sz\u00e1m\u00e1ra elk\u00e9sz\u00edti a fell\u00e9p\u0151 ruh\u00e1kat. A Cs\u00edkszered\u00e1ban \u00e9l\u0151 Kopacz Melinda viseletk\u00e9sz\u00edt\u0151 a Rom\u00e1niai Magyar N\u00e9pm\u0171v\u00e9szeti Sz\u00f6vets\u00e9g tagja, az \u00e1ltala k\u00e9sztett ruhadarabok \u201eSz\u00e9kely term\u00e9kek\u201d v\u00e9djeggyel rendelkeznek. Melinda f\u0151k\u00e9nt saj\u00e1t sz\u00f6v\u00e9s\u0171 anyagokb\u00f3l dolgozik, sz\u00e1munkra igazi csoda a m\u0171helye, a sz\u00f6v\u0151sz\u00e9ke, az \u00e1ltala k\u00e9sz\u00edtett viseletek, a h\u00edmz\u00e9sek, leny\u0171g\u00f6z\u0151 a tud\u00e1sa, a szak\u00e9rtelme \u00e9s nem utols\u00f3 sorban az a v\u00e9gtelen t\u00fcrelme, amellyel megaj\u00e1nd\u00e9kozott minket.\u00a0
A jelenlegi projekt\u00fcnk megval\u00f3s\u00edt\u00e1s\u00e1nak kb. a fel\u00e9n\u00e9l j\u00e1rtunk, amikor \u00faj ERASMUS+ p\u00e1ly\u00e1zati ki\u00edr\u00e1s jelent meg. M\u00e1r az id\u0151szaki besz\u00e1mol\u00f3 k\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9n\u00e9l is felmer\u00fclt az a gondolat, hogy folytani kellene a k\u00f6z\u00f6s munk\u00e1t.\u00a0 Mindk\u00e9t partner rendk\u00edv\u00fcl hasznosnak, tartalmasnak, eredm\u00e9nyesnek \u00edt\u00e9lte meg az eddig v\u00e9gzett tev\u00e9kenys\u00e9get. Ez adhatja az alapot annak, hogy k\u00f6z\u00f6sen ism\u00e9t p\u00e1ly\u00e1zzunk, \u00e9p\u00edtve az eddig el\u00e9rt eredm\u00e9nyeinkre \u00e9s megc\u00e9lozva tov\u00e1bbi fejleszt\u00e9si lehet\u0151s\u00e9geket. A mostani projekttal\u00e1lkoz\u00f3 j\u00f3 alkalmat k\u00edn\u00e1lt arra is, hogy a menedzsment szem\u00e9lyesen tudott egyeztetni a p\u00e1ly\u00e1zat tartalm\u00e1r\u00f3l, \u00e9s meghozta azt a d\u00f6nt\u00e9st, hogy m\u00e1rcius 21-ig beadjuk p\u00e1ly\u00e1zatunkat egy \u00faj ERASMUS+ projektre. \u00a0\u00a0<\/p>\n\n\n\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t