{"id":33537,"date":"2019-07-14T07:05:37","date_gmt":"2019-07-14T05:05:37","guid":{"rendered":"http:\/\/szandasuli.hu\/?p=33537"},"modified":"2019-11-10T22:17:59","modified_gmt":"2019-11-10T21:17:59","slug":"4-munkatarsak-kozos-rovid-tavu-kepzese-program-jo-gyakorlat-atadasa-jo-gyakorlat-csereje","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/szandasuli.hu\/4-munkatarsak-kozos-rovid-tavu-kepzese-program-jo-gyakorlat-atadasa-jo-gyakorlat-csereje\/","title":{"rendered":"4. Munkat\u00e1rsak k\u00f6z\u00f6s r\u00f6vid t\u00e1v\u00fa k\u00e9pz\u00e9se program \u2013 j\u00f3 gyakorlat \u00e1tad\u00e1sa \u2013 j\u00f3 gyakorlat cser\u00e9je – Cs\u00edkszentkir\u00e1ly"},"content":{"rendered":"\n

Az utols\u00f3 j\u00f3 gyakorlat \u00e1tad\u00e1sa 2019. \u00e1prilis 13-17 k\u00f6z\u00f6tt zajlott Cs\u00edkszentkir\u00e1lyban, a partnerint\u00e9zm\u00e9ny iskol\u00e1j\u00e1ban. <\/p>\n\n\n\n

A tart\u00f3zkod\u00e1s c\u00e9lj\u00e1nak, a k\u00e9pz\u00e9s tartalm\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00e1sa: <\/strong><\/p>\n\n\n\n

A \u201eN\u00e9pi kismesters\u00e9gek tanul\u00e1sa, gyakorl\u00e1sa az iskol\u00e1ban\u201d\nc\u00edm\u0171 j\u00f3 gyakorlat \u00e1tad\u00e1sa interakt\u00edv m\u00f3don t\u00f6rt\u00e9nt. A programban 18 \u00f3r\u00e1s k\u00e9pz\u00e9s\nkeret\u00e9ben a helyiek bemutatt\u00e1k a j\u00f3 gyakorlatot, annak m\u00f3dszertan\u00e1t. A j\u00f3\ngyakorlat cser\u00e9j\u00e9hez bemutat\u00f3 foglalkoz\u00e1sok is tartoztak, melyet szakmai\nmegbesz\u00e9l\u00e9sek k\u00f6vettek.  A k\u00e9pz\u00e9s ideje\nalatt megt\u00f6rt\u00e9nt a j\u00f3 gyakorlat\nc\u00e9ljainak, tartalm\u00e1nak megismer\u00e9se, m\u00f3dszertan\u00e1nak \u00e1ttekint\u00e9se.  A hon- \u00e9s n\u00e9pismeret t\u00e9m\u00e1ban prezent\u00e1ci\u00f3,\nalkalmazhat\u00f3 m\u00f3dszerek, egy\u00e9ni, kiscsoportos foglalkoz\u00e1sok szervez\u00e9s\u00e9nek\nelj\u00e1r\u00e1sai c\u00edmmel el\u0151ad\u00e1sokat hallgattunk. A j\u00f3 gyakorlatot helyi,\ncs\u00edkszentkir\u00e1lyi mesterek ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00e1val, gyakorlati bemutat\u00f3j\u00e1val is\ngazdag\u00edtott\u00e1k. J\u00e1rtunk h\u00e1zi sajtk\u00e9sz\u00edt\u0151n\u00e9l, b\u00fatorfest\u0151n\u00e9l, sepr\u0151k\u00f6t\u0151n\u00e9l.  A k\u00e9pz\u00e9snek ezt a r\u00e9sz\u00e9t m\u00e1r a ny\u00e1ri\nt\u00e1boroz\u00e1shoz is kapcsoltuk, hiszen a j\u00faliusi r\u00f6vid t\u00e1v\u00fa di\u00e1k mobilit\u00e1s\nalkalm\u00e1val tanul\u00f3ink is tal\u00e1lkozhatnak majd ezekkel a mesterekkel \u00e9s\nmesters\u00e9gekkel.<\/p>\n\n\n\n

A m\u00e1rciusi projektmenedzsment\ntal\u00e1lkoz\u00f3 sor\u00e1n nem csak a k\u00e9pz\u00e9s tartalm\u00e1t egyeztett\u00fck \u00e9s k\u00e9sz\u00edtett\u00fck el\u0151,\nhanem megtervezt\u00fck a kieg\u00e9sz\u00edt\u0151 programokat is. Ennek egyik aprop\u00f3ja volt, hogy\na partnerint\u00e9zm\u00e9nyben a l\u00e1togat\u00e1sunk id\u0151pontj\u00e1ban \u201eIskola m\u00e1sk\u00e9pp 2019\u201d\nelnevez\u00e9ssel projekth\u00e9t zajlott. Ebbe a programba a tan\u00e1rainkkal szerett\u00fcnk\nvolna mi is bekapcsol\u00f3dni, \u00e9s hasznos tud\u00e1s\u00e1tad\u00e1ssal hozz\u00e1j\u00e1rulni a partnerek\negy\u00e9bk\u00e9nt is gazdag programk\u00edn\u00e1lat\u00e1hoz.  Felaj\u00e1nl\u00e1sunkat\negyfajta \u201ehozz\u00e1adott \u00e9rt\u00e9k\u201d-k\u00e9nt kezelt\u00fck, mert rem\u00e9nyeink szerint az \u00e1ltalunk\nk\u00edn\u00e1lt lehet\u0151s\u00e9gek el\u0151seg\u00edtett\u00e9k a cs\u00edkszentkir\u00e1lyi gyerekek szem\u00e9lyis\u00e9g\u00e9nek,\ntud\u00e1s\u00e1nak fejl\u0151d\u00e9s\u00e9t. <\/p>\n\n\n\n

Ezek az al\u00e1bbiak voltak: <\/p>\n\n\n\n

Zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1s:<\/strong> Az \u00e1ltalunk \u00e1tadott els\u0151 j\u00f3\ngyakorlat, a zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1s anyag\u00e1b\u00f3l tartottunk az els\u0151 \u00e9s\na m\u00e1sodik oszt\u00e1lyban k\u00e9t foglalkoz\u00e1st, mely egyben kiv\u00e1l\u00f3 visszacsatol\u00e1sa volt\na j\u00f3 gyakorlat helyi alkalmaz\u00e1s\u00e1nak. <\/p>\n\n\n\n

Kalocsai t\u00e1ncok tanul\u00e1sa:<\/strong> A nagyobbakkal a tavaly ny\u00e1ron\nMagyarorsz\u00e1gon, a kalocsai k\u00f6z\u00f6s di\u00e1k mobilit\u00e1s alkalm\u00e1val tanultakat id\u00e9zt\u00fck\nfel. Ezt az \u00fajb\u00f3li, szem\u00e9lyes kapcsolatfelv\u00e9telt a szandasz\u0151l\u0151si\nt\u00e1ncpedag\u00f3gusok \u00e9s a cs\u00edkszentkir\u00e1lyi gyerekek k\u00f6z\u00f6tt nagyon fontosnak\ntartottuk, hiszen h\u00e1rom h\u00f3nap m\u00falva ism\u00e9t egy\u00fctt t\u00f6lt\u00fcnk el egy hetet, ahol\nszint\u00e9n lesz majd k\u00f6z\u00f6s n\u00e9pt\u00e1nc-tanul\u00e1si lehet\u0151s\u00e9g.<\/p>\n\n\n\n

Lego robotok kipr\u00f3b\u00e1l\u00e1sa:<\/strong> Int\u00e9zm\u00e9ny\u00fcnk id\u00e9n el\u0151sz\u00f6r csatlakozott a\nDigit\u00e1lis T\u00e9mah\u00e9thez, mely \u00e1prilis 8-12. k\u00f6z\u00f6tt ker\u00fclt megrendez\u00e9sre. Az idei\ntan\u00e9vben a kit\u0171z\u00f6tt c\u00e9lunk az algoritmikus gondolkod\u00e1s fejleszt\u00e9se \u00e9s a\nbiztons\u00e1gos internethaszn\u00e1lat volt. A t\u00e9mah\u00e9ten egyik feladatunknak\njel\u00f6lt\u00fck meg a hat\u00e1ron t\u00fali magyar pedag\u00f3gusok \u00e9s oktat\u00e1si int\u00e9zm\u00e9nyek\nbevon\u00e1s\u00e1t, ez\u00e9rt megk\u00e9rt\u00fck a partnerint\u00e9zm\u00e9nyt, hogy regisztr\u00e1ljanak \u0151k is a\nDigit\u00e1lis T\u00e9mah\u00e9tre. Hatodik \u00e9s nyolcadik \u00e9vfolyamon a codecombat.com oldal\nseg\u00edts\u00e9g\u00e9vel j\u00e1t\u00e9kos k\u00f3dol\u00e1si versenyt szervezt\u00fcnk, melybe bevontuk hat\u00e1ron\nt\u00fali partnerint\u00e9zm\u00e9ny\u00fcnket, a Cs\u00edkszentkir\u00e1lyi Vitos M\u00f3zes \u00c1ltal\u00e1nos Iskola\ntanul\u00f3it is. Nagy k\u00fczdelem folyt eg\u00e9sz h\u00e9ten, ki \u00e9r a leghamarabb a 19. p\u00e1lya\nv\u00e9g\u00e9re \u00e9s ki gy\u0171jti \u00f6ssze a legt\u00f6bb gy\u00e9m\u00e1ntot. A legjobbak jutalmul Digit\u00e1lis\nT\u00e9mah\u00e9t oklevelet kaptak. Az okleveleket a k\u00e9pz\u00e9s alkalm\u00e1val szem\u00e9lyesen vitt\u00fck\nel a gyerekeknek.                
\nIskol\u00e1nk tanul\u00f3i abban a szerencs\u00e9s helyzetben vannak a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 p\u00e1ly\u00e1zatoknak\nk\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en, hogy tan\u00f3rai vagy szakk\u00f6ri keretek k\u00f6z\u00f6tt kipr\u00f3b\u00e1lhatj\u00e1k\nrobotjainkat. A m\u00e1r eml\u00edtett partnerint\u00e9zm\u00e9nynek sajnos m\u00e9g nem volt lehet\u0151s\u00e9ge\nilyen eszk\u00f6z\u00f6kre p\u00e1ly\u00e1zni, ez\u00e9rt \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, hogy a Digit\u00e1lis T\u00e9mah\u00e9t\nalkalm\u00e1b\u00f3l kivisz\u00fcnk n\u00e9h\u00e1ny robotot Cs\u00edkszentkir\u00e1lyra. A vel\u00fcnk kiutaz\u00f3 informatika\nszakos pedag\u00f3gusunk bemutatta haszn\u00e1latukat, m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00fcket, majd az iskola\napraja-nagyja is kipr\u00f3b\u00e1lhatta Edbotot, a Blue-Botot, valamint a Lego\nMindstorms EV3 \u00e9s a Lego WeDo eszk\u00f6z\u00f6ket. Igaz\u00e1n nagy \u00e9lm\u00e9ny volt sz\u00e1mukra ezen\neszk\u00f6z\u00f6k kipr\u00f3b\u00e1l\u00e1sa. Csod\u00e1lkozva n\u00e9zt\u00e9k, ahogy Edbot fejen \u00e1llt, a Lego\nrobotot, ahogy a piros sz\u00edn vagy az akad\u00e1ly \u00e9rz\u00e9kel\u00e9sekor meg\u00e1llt. Sz\u00edv\u00fckbe\nz\u00e1rt\u00e1k Milot, akit a Lego WeDo program illetve egy tablet seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel el\u0151re\nh\u00e1tra siker\u00fclt mozgatniuk mik\u00f6zben m\u00e9g \u201e\u00e9nekelt\u201d is nekik a kis j\u00e1t\u00e9k.\nMegszerett\u00e9k a Blue-Botot az aranyos kis m\u00e9hecsk\u00e9t, akit a kisebb tanul\u00f3k is\n\u00fcgyesen ir\u00e1ny\u00edtottak a c\u00e9l el\u00e9r\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben. <\/p>\n\n\n\n

Kieg\u00e9sz\u00edt\u0151 programok: <\/strong><\/p>\n\n\n\n

L\u00e1togat\u00e1s a cs\u00edki viseletk\u00e9sz\u00edt\u0151n\u00e9l: <\/strong>Jelen p\u00e1ly\u00e1zatnak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en\nvan lehet\u0151s\u00e9g\u00fcnk eredeti cs\u00edki n\u00e9pviseleti darabok beszerz\u00e9s\u00e9re. A\nt\u00e1ncpedag\u00f3gusokkal k\u00f6z\u00f6sen tett\u00fcnk l\u00e1togat\u00e1st a varr\u00f3n\u0151 m\u0171hely\u00e9ben, \u00e9s a\nm\u00e1rciusi egyeztet\u00e9s folytat\u00e1sak\u00e9nt tov\u00e1bbi viseletdarabokat v\u00e1lasztottunk ki\nvarrat\u00e1sra. <\/p>\n\n\n\n

Erdei Iskola l\u00e1togat\u00e1sa Pottyondon: <\/strong>A j\u00faliusi r\u00f6vidt\u00e1v\u00fa di\u00e1k\nmobilit\u00e1s helysz\u00edn\u00e9n is j\u00e1rtunk. Fontos volt a szandasz\u0151l\u0151si t\u00e1ncpedag\u00f3gusok\nsz\u00e1m\u00e1ra is a helysz\u00edn megismer\u00e9se, hiszen a tervezett t\u00e1nctanul\u00e1sokat \u00e9s\nkieg\u00e9sz\u00edt\u0151 programokat a helysz\u00ednen, szem\u00e9lyesen hat\u00e9konyabban tudtuk\negyeztetni. <\/p>\n\n\n\n

L\u00e1togat\u00e1s Nyergestet\u0151n:<\/strong> A hely legink\u00e1bb az 1848\u201349-es forradalom \u00e9s szabads\u00e1gharc egyik utols\u00f3 sz\u00e9kelyf\u00f6ldi sz\u00ednhelyek\u00e9nt ismert. A csata helysz\u00edn\u00e9n eml\u00e9koszlop \u0151rzi a csat\u00e1ban elesett sz\u00e9kely h\u0151s\u00f6k eml\u00e9k\u00e9t. Az eml\u00e9km\u0171vel \u00e1tellenben, az erd\u0151 sz\u00e9l\u00e9n l\u00e9v\u0151 ter\u00fcleten, egy t\u00f6megs\u00edrba hantolt\u00e1k el akkor az \u00fctk\u00f6zet \u00e1ldozatait, akiknek eml\u00e9k\u00e9t t\u00f6bbek k\u00f6zt sz\u00e1mtalan kisebb-nagyobb fa- \u00e9s vaskereszt, valamint sz\u00e1mtalan kopjafa \u0151rzi. Felemel\u0151 \u00e9rz\u00e9s volt l\u00e1tni a sok gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 kopjaf\u00e1t, \u00e9s hallgatni a partnerint\u00e9zm\u00e9ny egyik pedag\u00f3gus\u00e1nak hiteles ismertet\u0151j\u00e9t a t\u00f6rt\u00e9nelem ide kapcsol\u00f3d\u00f3 r\u00e9sz\u00e9r\u0151l. <\/p>\n\n\n\n

Cs\u00edksomyl\u00f3i passi\u00f3j\u00e1t\u00e9k:<\/strong> Ottj\u00e1rtunk idej\u00e9re esett vir\u00e1gvas\u00e1rnap, \u00edgy a cs\u00edksomly\u00f3i kegytemplom el\u0151tt volt szerencs\u00e9nk megn\u00e9zni a szabadt\u00e9ri el\u0151ad\u00e1st, amely felejthetetlen \u00e9lm\u00e9nyt ny\u00fajtott. El\u0151tte s\u00e9t\u00e1t tett\u00fcnk a Kis- \u00e9s a Nagysomly\u00f3 hegyek k\u00f6z\u00f6tti nyeregben a H\u00e1rmashalom olt\u00e1rn\u00e1l. M\u00e1r ebben az id\u0151szakban nagy volt a k\u00e9sz\u00fcl\u0151d\u00e9s Ferenc p\u00e1pa l\u00e1togat\u00e1s\u00e1ra, mindenhol \u00e9rezhet\u0151 volt az a m\u00e9lys\u00e9ges tisztelet \u00e9s al\u00e1zat, ahogyan k\u00e9sz\u00fcltek erre az \u00fcnnepre. <\/p>\n\n\n\n

A zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1sokr\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt vide\u00f3k az al\u00e1bbi linkekre kattintva tekinthet\u0151k meg:
Zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1s I.<\/a>
Zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1s II.<\/a>
Zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1s III.<\/a>
Zen\u00e9s mozg\u00e1sfejleszt\u0151 foglalkoz\u00e1s IV. <\/a><\/p>\n\n\n\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t