{"id":54163,"date":"2023-07-25T20:28:00","date_gmt":"2023-07-25T18:28:00","guid":{"rendered":"https:\/\/szandasuli.hu\/?p=54163"},"modified":"2023-12-14T22:32:31","modified_gmt":"2023-12-14T21:32:31","slug":"rovid-tavu-diak-mobilitas-romania-csikszentkiraly-pottyond","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/szandasuli.hu\/rovid-tavu-diak-mobilitas-romania-csikszentkiraly-pottyond\/","title":{"rendered":"R\u00f6vid t\u00e1v\u00fa di\u00e1k mobilit\u00e1s Rom\u00e1nia \u2013 Cs\u00edkszentkir\u00e1ly-Pottyond"},"content":{"rendered":"\n

A p\u00e1ly\u00e1zat m\u00e1sodik r\u00f6vid t\u00e1v\u00fa mobilit\u00e1sa sor\u00e1n csapatunk a rom\u00e1niai Pottyondra (Cs\u00edkszentkir\u00e1ly melletti telep\u00fcl\u00e9s) utazott, hogy egy h\u00e9tig egy\u00fctt t\u00e1borozzon a cs\u00edkszentkir\u00e1lyi gyerekekkel \u00e9s pedag\u00f3gusokkal. A t\u00e1bor helysz\u00edne a fest\u0151i sz\u00e9ps\u00e9g\u0171 k\u00f6rnyezetben tal\u00e1lhat\u00f3 Pottyondi Erdei Iskola Vend\u00e9gh\u00e1z volt.<\/p>\n\n\n\n

A 2023. j\u00falius 17 \u2013 j\u00falius 22-ig tart\u00f3 t\u00e1borban a r\u00e9sztvev\u0151k saj\u00e1t \u00e9lm\u00e9ny\u0171 tapasztalatok szerz\u00e9s\u00e9vel ismerkedtek meg a k\u00f6rny\u00e9k term\u00e9szetv\u00e9delem alatt \u00e1ll\u00f3 kincseivel, a v\u00edzzel, a l\u00e1ppal, a n\u00f6v\u00e9nyekkel, \u00e1llatokkal. Vizsg\u00e1lt\u00e1k k\u00eds\u00e9rletekkel a v\u00edz biol\u00f3giai, k\u00e9miai jellemz\u0151it. A programban szerepeltek term\u00e9szetismereti s\u00e9t\u00e1k, tan\u00f6sv\u00e9nyl\u00e1togat\u00e1sok, \u00e1llattani \u00e9s n\u00f6v\u00e9nytani ismeretterjeszt\u0151- \u00e9s term\u00e9szetv\u00e9delemmel kapcsolatos el\u0151ad\u00e1sok. A t\u00e1boroz\u00f3k megismerkedtek a hely t\u00f6rt\u00e9nelm\u00e9vel, hagyom\u00e1nyaival is. A szakmai program, a kutat\u00f3munka \u00e9s a kir\u00e1ndul\u00e1sok mellett szabadid\u0151s programelemek – sportol\u00e1s, vet\u00e9lked\u0151k, k\u00e9zm\u0171vess\u00e9g, robotok \u00e9p\u00edt\u00e9se \u00e9s m\u0171k\u00f6dtet\u00e9se \u2013 sz\u00ednes\u00edtett\u00e9k a tev\u00e9kenys\u00e9gi k\u00f6rt.<\/p>\n\n\n\n

A k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g\u00e9p\u00edt\u00e9s eklat\u00e1ns p\u00e9ld\u00e1ja volt a k\u00f6z\u00f6s fagy\u0171jt\u00e9s a z\u00e1r\u00f3 t\u00e1bort\u0171zh\u00f6z, valamint a szalonnas\u00fct\u00e9s \u00e9s k\u00f6z\u00f6s \u00e9nekl\u00e9s. A helyi \u00e9s vend\u00e9g gyerekeknek egyar\u00e1nt nagy \u00e9lm\u00e9nyt ny\u00fajtott a t\u00e1borhely mellett csordog\u00e1l\u00f3 patak, amely amellett, hogy kiv\u00e1l\u00f3 h\u0171s\u00f6l\u0151hely volt, rengeteg j\u00e1t\u00e9kra \u00e9s ismeretszerz\u00e9sre is lehet\u0151s\u00e9get adott.<\/p>\n\n\n\n

A di\u00e1kmobilit\u00e1s r\u00e9sztvev\u0151i k\u00f6z\u00f6tt voltak a projektmenedzsment tagjai is, akiknek a t\u00e1bor sor\u00e1n alkalmuk volt szem\u00e9lyesen is besz\u00e9lgetni a projekt h\u00e1rom\u00e9ves megval\u00f3s\u00edt\u00e1s\u00e1nak szakmai tapasztalatair\u00f3l, eredm\u00e9nyeir\u0151l, az elk\u00e9sz\u00fclt produktumokr\u00f3l. Egyeztett\u00e9k a projekt szakmai \u00e9s p\u00e9nz\u00fcgyi besz\u00e1mol\u00f3ja elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9nek elveit, krit\u00e9riumokat fogalmaztak meg, feladatokat konkretiz\u00e1ltak a nemzeti irod\u00e1kkal k\u00f6t\u00f6tt szerz\u0151d\u00e9sek \u00e9rtelm\u00e9ben.<\/p>\n\n\n\n

Ez a projektmenedzsment megbesz\u00e9l\u00e9s egyben a projekt z\u00e1r\u00e1sa is volt, a k\u00f6z\u00f6s feladatokban val\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel, a nyomonk\u00f6vet\u00e9s \u00e9s ellen\u0151rz\u00e9s eredm\u00e9nyeinek megbesz\u00e9l\u00e9se, k\u00e9sz\u00fcl\u00e9s a z\u00e1r\u00f3 besz\u00e1mol\u00f3 elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9re.<\/p>\n\n\n\n

A r\u00f6vid t\u00e1v\u00fa di\u00e1k mobilit\u00e1sokr\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt v\u00e9lem\u00e9nyk\u00e9r\u0151 el\u00e9gedetts\u00e9gi k\u00e9rd\u0151\u00edvek \u00f6sszegz\u00e9se ITT<\/a> tekinthet\u0151\u00a0meg.<\/p>\n\n\n\n

(A linkre kattintva a ppt automatikusan let\u00f6lt\u0151dik, ha nem indul el a let\u00f6lt\u00e9s, az eg\u00e9r jobb gombj\u00e1val a \u201eMent\u00e9s m\u00e1sk\u00e9nt\u201d paranccsal let\u00f6lthet\u0151.)<\/p>\n\n\n\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t