{"id":54172,"date":"2023-05-22T20:36:00","date_gmt":"2023-05-22T18:36:00","guid":{"rendered":"https:\/\/szandasuli.hu\/?p=54172"},"modified":"2023-12-13T22:35:24","modified_gmt":"2023-12-13T21:35:24","slug":"munkatarsak-kozos-rovid-tavu-kepzese-magyarorszag-szolnok","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/szandasuli.hu\/munkatarsak-kozos-rovid-tavu-kepzese-magyarorszag-szolnok\/","title":{"rendered":"Munkat\u00e1rsak k\u00f6z\u00f6s r\u00f6vid t\u00e1v\u00fa k\u00e9pz\u00e9se \u2013 Magyarorsz\u00e1g, Szolnok"},"content":{"rendered":"\n

A koordin\u00e1tor int\u00e9zm\u00e9ny k\u00e9t j\u00f3 gyakorlat\u00e1nak \u00e1tad\u00e1s\u00e1ra Szolnokon, a Szandasz\u0151l\u0151si \u00c1ltal\u00e1nos Iskola \u00e9s Alapfok\u00fa M\u0171v\u00e9szeti Iskol\u00e1ban ker\u00fclt sor 2023. m\u00e1jus 17-21. k\u00f6z\u00f6tt. A „Kutat\u00e1s alap\u00fa projektek az integr\u00e1lt term\u00e9szettudom\u00e1nyos oktat\u00e1sban”, c\u00edm\u0171 j\u00f3 gyakorlat interakt\u00edv \u00e1tad\u00e1sa sor\u00e1n a koll\u00e9g\u00e1k bemutatt\u00e1k az akt\u00edv tanul\u00e1s \u00faj m\u00f3dszer\u00e9nek, a kutat\u00e1s alap\u00fa oktat\u00e1s \u00e9s a  projektek megszervez\u00e9s\u00e9nek lehet\u0151s\u00e9geit a term\u00e9szettudom\u00e1nyos tant\u00e1rgyak integr\u00e1lt \u00f6sszef\u00fcgg\u00e9seiben, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a biol\u00f3gia, k\u00e9mia \u00e9s f\u00f6ldrajz tant\u00e1rgyak integr\u00e1ci\u00f3j\u00e1ra vonatkoz\u00f3an a fels\u0151 tagozatos korcsoportban.<\/p>\n\n\n\n

Saj\u00e1t gyakorlatukb\u00f3l, tapasztalataikb\u00f3l mer\u00edtve mutatt\u00e1k be, hogyan siker\u00fclt a tanul\u00f3kat motiv\u00e1lniuk, a tanul\u00f3k k\u00edv\u00e1ncsis\u00e1g\u00e1t felkelteni \u00e9s fenntartani a „tudom\u00e1nyos alapelvek” felfedez\u00e9s\u00e9re (term\u00e9szetesen a tanul\u00f3k megszerzett tud\u00e1s\u00e1ra \u00e9p\u00edtve). Elemeztek egy tanul\u00f3i projektet, mely a kutat\u00e1s alap\u00fa tanul\u00e1s l\u00e9nyegi elemeit tartalmazza. Ismertett\u00e9k, hogy a tanul\u00f3k \u00e1ltal megfogalmazott hipot\u00e9zisek, a k\u00eds\u00e9rlet megtervez\u00e9se, kivitelez\u00e9se, tapasztalatok r\u00f6gz\u00edt\u00e9se, \u00e9rtelmez\u00e9se hogyan t\u00f6rt\u00e9nt meg a tanul\u00f3i projektben.<\/p>\n\n\n\n

A Digit\u00e1lis T\u00e9mah\u00e9t – tant\u00e1rgyi digit\u00e1lis tananyagtartalmak c\u00edm\u0171 j\u00f3 gyakorlat \u00e1tad\u00e1sa sor\u00e1n a koll\u00e9g\u00e1k bemutatt\u00e1k a Digit\u00e1lis T\u00e9mah\u00e9t szervez\u00e9s\u00e9t, a tant\u00e1rgyak kiv\u00e1laszt\u00e1s\u00e1nak m\u00f3dj\u00e1t, a t\u00e9m\u00e1kat, a m\u00f3dszereket, melyek a motiv\u00e1ci\u00f3t t\u00e1mogatj\u00e1k. Kiemelten a biol\u00f3gia, f\u00f6ldrajz \u00e9s a fizika tant\u00e1rgyakra f\u00f3kusz\u00e1lva mutattak be digit\u00e1lis, online \u00f3rav\u00e1zlatokat.<\/p>\n\n\n\n

A k\u00e9t j\u00f3 gyakorlat \u00e1tv\u00e9tel\u00e9vel a partnerint\u00e9zm\u00e9ny pedag\u00f3gusainak lehet\u0151s\u00e9ge ny\u00edlik arra, hogy \u00faj m\u00f3dszereket, tananyagtartalmakat haszn\u00e1ljanak fel az akt\u00edv tanul\u00e1s gazdag\u00edt\u00e1s\u00e1ra.  A j\u00f3 gyakorlatok cser\u00e9j\u00e9hez bemutat\u00f3 foglalkoz\u00e1sok is tartoztak, melyeket szakmai megbesz\u00e9l\u00e9sek k\u00f6vettek.  <\/p>\n\n\n\n

A partnerint\u00e9zm\u00e9nyb\u0151l \u00e9rkezett koll\u00e9g\u00e1kkal k\u00f6rbej\u00e1rtuk az int\u00e9zm\u00e9nyt, a tartalmi munk\u00e1n k\u00edv\u00fcl bemutattuk nekik az iskola infrastruktur\u00e1lis k\u00f6rnyezet\u00e9t is. Szem\u00e9lyes tal\u00e1lkoz\u00e1sunkat kihaszn\u00e1ltuk arra is, hogy \u00e9rt\u00e9kelj\u00fck a projekt el\u0151rehalad\u00e1s\u00e1t \u00e9s egyeztess\u00fck az el\u0151tt\u00fcnk \u00e1ll\u00f3 feladatokat.<\/p>\n\n\n\n

Sor ker\u00fclt a csoportos mentor\u00e1l\u00e1s tapasztalatainak \u00f6sszegz\u00e9s\u00e9re, valamint javaslatokat, kieg\u00e9sz\u00edt\u00e9seket fogalmaztunk meg a ny\u00e1r folyam\u00e1n megval\u00f3sul\u00f3 r\u00f6vidt\u00e1v\u00fa di\u00e1k mobilit\u00e1shoz.<\/p>\n\n\n\n

Szabadid\u0151s programk\u00e9nt l\u00e1togat\u00e1st tett\u00fcnk a Martf\u0171i Term\u00e1l SPA-ban, felkerest\u00fcnk helyi \u0151stermel\u0151ket az eperszezonban, a v\u00e1ros nevezetess\u00e9geivel ismerkedt\u00fcnk, mint pl. Tiszavir\u00e1g h\u00edd, Gal\u00e9ria, Rept\u00e1r Rep\u00fcl\u0151m\u00fazeum, valamint elment\u00fcnk a nemr\u00e9giben \u00e1tadott Szolnoki V\u00e1r L\u00e1togat\u00f3k\u00f6zpontba. Miut\u00e1n Tisza parti v\u00e1rosban \u00e9l\u00fcnk, fontosnak tartottuk, hogy vend\u00e9geinket megismertess\u00fck a magyar hal\u00e1szlevek egyik csal\u00e1dj\u00e1val, a Tiszai hal\u00e1szl\u00e9vel \u00e9s a haltepert\u0151vel is. \u00a0Est\u00e9nk\u00e9nt a Hal\u00e1szcs\u00e1rd\u00e1ban elfogyasztott vacsora alkalm\u00e1val lehet\u0151s\u00e9g\u00fcnk ny\u00edlt k\u00f6tetlenebb besz\u00e9lget\u00e9sre, melynek sor\u00e1n m\u00e1r a j\u00f6v\u0151t tervezgett\u00fck egy \u00faj projekt, \u00faj p\u00e1ly\u00e1zat form\u00e1j\u00e1ban.<\/p>\n\n\n\n

A j\u00f3gyakorlat prezent\u00e1ci\u00f3s anyaga az al\u00e1bbi linken tekinthet\u0151 meg:<\/p>\n\n\n\n

Digit\u00e1lis T\u00e9mah\u00e9t – tant\u00e1rgyi digit\u00e1lis tananyagtartalmak<\/a><\/p>\n\n\n\n

(A linkre kattintva a ppt automatikusan let\u00f6lt\u0151dik, ha nem indul el a let\u00f6lt\u00e9s, az eg\u00e9r jobb gombj\u00e1val a \u201eMent\u00e9s m\u00e1sk\u00e9nt\u201d paranccsal let\u00f6lthet\u0151.)<\/p>\n\n\n\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t