Mezeiné Nagy Ildikó mentor vezetésével egy 5. osztályos csoport dolgozott februártól május végéig személyes és online formában is, hozzájuk csatlakozott még 4 fő érdeklődő résztvevő.
Először az ökológiai lábnyom témában végeztek kutatómunkát, ami után a tervezett produktum megszületett. A jelenléti oktatás rövid idejében délutánonként, a március 8-tól május 10-ig tartó digitális oktatás ideje alatt a Teams felületén is kommunikáltak egymással.
A tanulók saját gyűjtésüket, a csoportok munkáit még nem hasonlították össze egymással és az iskolai adatokkal. Sajnos a járványhelyzet miatt elmaradt az iskolai ökológiai lábnyom számítása. A tervek szerint a Dancza János tanár bácsi által vezetett két csoportnak nyújtottak volna segítséget ezen a kutatási területen.
Az alsóbb évfolyamos csoportok örömére szolgált, hogy a 8. osztályos csoport bevállalta az 5. és a 6. osztályos kutatók felkészítését a szelektív hulladékgyűjtés témából. Ez a tevékenység az online oktatás ideje alatt, a Teams platformon valósult meg.
A víz világnapjáról a járványhelyzetre való tekintettel és a digitális munkarend miatt, egy az interneten található genial.ly kvízzel emlékeztek meg: https://view.genial.ly/60572af1c256890d06ab27b5/interactive-content-viz-kviz?fbclid=IwAR3XqGhWBbNInnGKwq0mc2RnBnuPXf4zu1k66gI9yw7GHEW817ignGG99Ro
A járványhelyzet miatt a csoportból 1 tanuló vehetett részt a 8. osztályosok által vezetett terepgyakorlaton. Az eredmények megismerése és értelmezése a kisebbekkel őszre tolódik át.
A Digitális Témahét és a Fenntarthatósági Témahét szintén a digitális tanrend idejére esett, ezért célszerűségi okokból összevontan valósították meg a két projekthetet. „Az erdő, mint ökoszisztéma” címet viselő projektrészhez kapcsolódóan felső tagozatban társasjáték tervek készültek ppt-k és fotók formájában, a legjobb munkákból egy nyomtatott, laminált példány is készült. A társasjáték tervezés nagyon népszerű volt a tanulók körében a digitális tanrend alatt is, a felhívásra igen sok ötletes tanulói munka érkezett be.
Ökológiai lábnyom csökkentése 5. osztályos csoport