Intézményünk műhelymunkát szervezett „Digitális pedagógiai workshop” címmel 2019. október 21-én. A programra meghívtuk a projektmenedzsmentet, a bevont intézmények megvalósítóit és a projektben részt vevő iskolák pedagógusait. A műhelymunkán részt vett intézményünk vezetősége is.
Rendezvényünket két ok miatt illesztettük a Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett „Őszi pedagógiai módszertani napok” programsorozatába. Egyrészt annak érdekében, hogy más intézmények pedagógusai is részt vehessenek a bemutató órákon és az azt követő konzultációkon, másrészt azért, hogy a digitális pedagógiai módszert, mint jó gyakorlatot minél eredményesebben meg tudjuk osztani.
A programban két kollégánk tartott bemutató órát. Benca Ernő nyolcadik osztályosoknak „Kémia óra a fenntarthatóság jegyében, digitális eszközök felhasználásával” címmel. Az óra témája volt: A hidrogén, mint a jövő energiaforrása. Tulajdonságainak megismerése. A hidrogénmolekula felépítése és modellezése. A hidrogén előfordulása és szerepe a mindennapi életben.
Dancza János órájának címe: „Biológia óra a fenntarthatóság jegyében, digitális eszközök felhasználásával”, melyet a 7.b osztályosoknak tartott. Témája: Az ember természetátalakító munkálatainak negatív hatása a forró övezet élővilágára és magára az emberiségre. Megoldási lehetőségek.
A résztvevők az órák után közös szakmai konzultáción vehettek részt, ahol jó hangulatban számos kérdés megvitatásra került. Ez a műhelymunka kiváló lehetőség volt a horizontális tanulásra, hiszen a gyakorlatban keletkező tudás partneri cseréjét tudtuk megvalósítani.
Az esemény meghívója IDE kattintva tekinthető meg.