Harmadik monitoring látogatás

November 17-én online formában került sor a harmadik monitoring látogatásra, ahol Bogdány Zoltán úrral elemeztük az előző monitoring óta eltelt időszak teljesített feladatait és azok tapasztalatait. Az ellenőrzés fő témái voltak: a projekt konstrukciójában szereplő indikátorok monitoringja (előrehaladás, tipikus problémák feltárása, elemzése), a projekt előrehaladása, külső monitoring (melyek a tipikus menedzsment és szakmai folyamatok, projektkommunikáció,…

Részletek

Projektmegbeszélés – Google Meeten keresztül

2020. november 6-án projektmegbeszélést tartottunk a projektmenedzsment és az iskolákat képviselő szakmai- és digitális módszertani asszisztensek részvételével. Összegeztük a Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola által szervezett online workshop tapasztalatait. Fontos mérföldkő volt ez számunkra is, hiszen a járványhelyzet miatt a hagyományostól eltérő módon kellett megvalósítanunk a rendezvényt. Mivel úttörő módon, elsőként vállaltuk fel…

Részletek

Online workshop – Szandaszőlős

2020. október 19-én intézményünk online workshopot szervezett, melyre meghívtuk a projektben együttműködő iskolák téma iránt érdeklődő pedagógusait. A résztvevők az alábbi kollégáink által vezetett műhelymunkákon dolgoztak együtt: Benca Ernő: Kémia a természetben – az éltető levegő Dancza János: Digitális oktatás 2020. március 16. előtt és után Tóth Tamás Sándor: Gyakorló matematika óra – Játékba ágyazott…

Részletek

Digitális Névjegy Rendszer

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) a közelmúltban kidolgozott egy olyan visszajelző- és fejlesztő eszközt – Digitális Névjegy Rendszert (DNR) -, amely segít az intézményeknek átgondolni az elmúlt időszak tapasztalatait, azokat hogyan építhetik be a következő tanévek gyakorlatába, és miként alkalmazzák a digitális technológia nyújtotta lehetőségeket, amikor a tanulók visszatérnek az iskola falai közé. A DNR kérdőíveinek közös kitöltése, a kapott visszajelzések és javaslatok irányt mutathatnak…

Részletek

Elismerő oklevelet kaptunk a Digitális Témahéten való részvételünkért

2020. március 23-án immár 5. alkalommal vette kezdetét a Digitális Témahét az Emberi Erőforrások Minisztériuma szakmai támogatásával.A digitális kor oktatást érintő kihívásaira való reflektálás igénye hívta életre öt évvel ezelőtt a Digitális Témahetet. Ennek legfontosabb célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben, amely az idei tanév márciusában bevezetett digitális munkarendben még időszerűbb…

Részletek

Digitális Témahét 2020

Az idei tanévben iskolánk második alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez, melyet ezúttal az alsó tagozatos tanulóink és tanítóik valósítottak meg, a már hagyományos Szülőföldem projekt keretein belül október első és második hetében.A projekt lakóhelyünk megismerésének és helyi értékeinek feltárására, valamint a lokálpatriotizmus erősítésére irányul, és komplex kompetenciafejlesztést foglal magában.Első évfolyamon a projekt témája Szandaszőlős. Cél…

Részletek

Projektmegbeszélés a Tankerületben

A 2020. március 6-i találkozón a menedzsment, valamint a szakmai- és digitális módszertani asszisztensek részvételével  tartottunk  megbeszélést.Meghallgattuk a projektmenedzser és a szakmai vezető összegzését a legutóbbi monitoring látogatás tapasztalatairól, közösen összegeztük a projekt eddig elért eredményeit.Egyeztettük az elkövetkező időszak feladatait, mint pl. az intézmények által tartott workshopok időpontjait, a soronkövetkező tananyag feltöltések határidejét és az…

Részletek

A Digitális Közösségi Alkotóműhely szakköri foglalkozásán jártunk

A „Szolnoki Szakképzési Centrum öt jogelőd tagintézményének átfogó fejlesztése” elnevezésű projekt keretein belül lehetőséget kaptunk, hogy részt vegyünk a Digitális Közösségi Alkotóműhely szakköri foglalkozásán 2019. december 12-én. Az eseményen azok a felsős diákok vehettek részt, akik a Hódítsd meg a biteket online versenyen a legjobb 15 eredményt érték el iskolánk tanulói közül. A gyerekek 3D nyomtató segítségével…

Részletek

Részt vettünk a DPMK műhelymunka-sorozatában Budapesten

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) „Pedagógiai megújulás a 21. század eszközeivel” címmel műhelymunka-sorozatot indított a 2019/2020-as tanévben.A szakmai rendezvényeknek kettős célt szántak: az EFOP-3.2.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben” pályázatot megvalósító intézmények szakmai támogatása, a Digitális Témahétre való felkészülést segítő, gyakorlatcentrikus műhelymunka a témahéttel ismerkedő és a témahéten korábban már tapasztalatokat szerezett pedagógusok számára. 2019. december 3-án Budapesten, a Mozgásjavító Általános Iskolában, a műhelymunka-sorozat egyik állomásán részt…

Részletek

Második monitoring látogatás

Intézményünkben a pályázat második monitoring látogatására 2019. november 25-én került sor, melynek célja a projekt előrehaladásának vizsgálata volt az előzetes adatgyűjtés alapján.A látogatáson az alábbi kérdéskörök kerültek feldolgozásra:  a projektben szereplő indikátorok (előrehaladás, tipikus problémák feltárása, elemzése) a projekt előrehaladása, külső monitoring (melyek a tipikus menedzsment és szakmai folyamatok, projektkommunikáció, problémák és jó megoldások) az elkészült tananyagok monitoringja…

Részletek

Digitális Témahét szakmai műhely

2019. november 19-én Szolnokon, az Aba-Novák Agóra Kulturális Központban vehettünk részt azon a DPMK által szervezett szakmai műhelymunkán, amelynek célja a  2020. március 23-27. között megvalósuló Digitális Témahét intézményi megvalósításának támogatása volt. A digitáliskompetencia-fejlesztés újszerű módszerei iránt érdeklődő pedagógus közönség számára a program számtalan hasznos elméleti és gyakorlati segítséget adott a Digitális Témahét tervezéséhez.A Digitális Témahéttel kapcsolatosan találkozhattunk jó gyakorlatokkal, újszerű szakmai,…

Részletek

Részt vettünk a szolnoki DKA megnyitóján

A Szolnoki Szakképzési Centrum jóvoltából meghívást kaptunk a szolnoki Digitális Közösségi Alkotóműhely megnyitó ünnepségére, melyet 2019. november 12-én tartottak az intézménynek otthont adó Baross úti épületben. Az eseményen Tóth Bianka 6.d, Bárdos Balázs, Nyolcas Áron 8.b, Csernák Tamás és Kerekes János 8.d osztályos tanulók vettek részt. A feladatuk egy Lego Mindstorms EV3 robot megépítésének és…

Részletek

Digitális pedagógiai workshop Szandaszőlősön

Intézményünk műhelymunkát szervezett „Digitális pedagógiai workshop” címmel 2019. október 21-én. A programra meghívtuk a projektmenedzsmentet, a bevont intézmények megvalósítóit és a projektben részt vevő iskolák pedagógusait. A műhelymunkán részt vett intézményünk vezetősége is. Rendezvényünket két ok miatt illesztettük a Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett „Őszi pedagógiai módszertani napok” programsorozatába. Egyrészt annak érdekében, hogy más…

Részletek

Europe Code Week 2019

Iskolánk idén először csatlakozott az Europe Code Week programhoz, melyet október 5-20. között rendeztek meg Európa szerte. Az európai programozási hét egy olyan kezdeményezés, melynek célja, hogy a programozást és a digitális jártasságot szórakoztató és érdekes módon mutassa be. Ennek megvalósítására a csatlakozó intézményeknek különböző, a programozáshoz kapcsolódó eseményeket kell szervezni és lebonyolítani. Az idén…

Részletek

Részt vettünk az NPK Szolnoki Szakmai Konferenciáján

A Nemzeti Pedagógus Kar Jász-Nagykun-Szolnok megyei területi szervezete 2019. október 08-án szakmai konferenciát rendezett a Debreceni Egyetem Szolnok Campusban. Az eseményre intézményünkből több pedagógus is regisztrált. A pályázatban megvalósítóként résztvevőket, illetve a  szakmai- és a módszertani asszisztenst az motiválta a részvételre, hogy a konferencián több olyan előadás is helyet kapott, melynek témája szoros kapcsolatban van…

Részletek

Találkozó a digitális mentorunkkal

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) feladatai között az EFOP-3.2.15 – VEKOP-17 – 2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” projekt keretében kiemelt szerepe van az EFOP-3.2.3-17-2017 „Digitális környezet a köznevelésben” pályázati programot megvalósító intézmények szakmai támogatásának.A DPMK szakmai támogatása kiterjed többek között az intézmények digitális átalakításának módszertani…

Részletek

Műhelymunka a pedagógusok digitális kompetenciáiról

Az Oktatási Hivatal együttműködésben a Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központtal műhelymunkát szervezett a Debreceni Egyetem Szolnok Campus-on 2019. október 04-én, ahol intézményünkből Király Eszter szakmai asszisztens is részt vett.  Szakmai asszisztensünk pedagógusminősítési és tanfelügyeleti szakértő is, ezért a POK Szolnok felkérése alapján a műhelymunkán a szakértői csoport témavezetői feladatát látta el.  A műhelymunka során többféle csoport-összetételben (pedagógusok,…

Részletek

Projektmegbeszélés

2019. szeptember 27-én a projektmenedzsment egyeztető megbeszélést tartott az intézményeket képviselő szakmai- és digitális módszertani asszisztensekkel. A témák között szerepelt a képzések helyzete, a GEOMATECH mentorálás szerződése, a soron következő digitális feltöltések, az őszi bemutató órák, a digitális mentor látogatása az intézményeknél, valamint az eszközbeszerzések. 

GEOMATECH@digitális tanítási gyakorlat

A GEOMATECH képzések két modulból állnak: GEOMATECH@ alapképzés – 60 kredites, 60 kontaktórás képzés GEOMATECH@digitális tanítási gyakorlat – egy teljes tanévre vonatkozó folyamatos szakmai támogatást, mentorálást is magában foglaló 84 órás akkreditált képzés blended learning (12 kontakt és 72 óra online óra) formában Az alapképzést már elvégezték a megvalósító kollégák 2018 augusztusában, 2019 szeptembertől kezdték…

Részletek