Múltunk és jelenünk
1996-1997
Önfejlesztő Iskolák – Pedagógiai Program készítése
1996 óta
Önfejlesztő Iskolák Egyesületének tagja
1997-1998
Expanzió Humán Tanácsadó vezetésével intézményi helyzetértékelés, 2 folyamat szabályozása
– tanulói értékelés
– tanulásszervezés
1998-1999
A 2 szabályozott folyamat működtetése, auditálása
1998
Tanulás tanítása – tantestületi tréning
2000
EFQM-alapú önértékelés
Akkreditált képzés: Minőségbiztosítás a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben
SHIBA-díj pályázat – csoportos oklevél
2000-2003
Comenius 2000 II. modell kiépítése
2001-től
Kooperatív tanulási technikák – belső műhely
Problémafeltárás, konfliktuskezelés – tantestületi tréning
Comenius Klubok
SHIBA-díj pályázat a intézményi oklevél
2002-től
Fajátékos program – készségfejlesztő program
2002-2003
Comenius 2000 csoportos I. modell kiépítését segítő intézmény
(2 csoport – 10 intézmény)
Tanulás tanítása – felelevenítő tréning
2003-tól
JÖN – MIP készítés
Akkreditált képzés: „A játék és a gyermeki személyiség fejlődése II.”
Konfliktuskezelés-felelevenítő tréning
Közoktatás Minőségéért Díj – Kiválóság kategória – Ezüst fokozat
2006 Európai Kiválóság Díj – EEA 2005+ pályázat
5 csillagos elismerés a kiválóságért
2007 óta Intézményünk tagja az ISO 9000 Fórumnak
2008 óta A Kodolányi János Főiskola és a Szövetség a Kiválóságért Közhasznó Egyesület referencia intézményeként a kiválóság díjra pályázóknak műhelymunkák szervezése
2009. Részvétel a Legjobb Munkahely Felmérésben
2009/2010. Szolnok Megyei Jogú Város horizontális minőségfejlesztési munkacsoportjának vezetője intézményünk
2010. IIASA-SHIBA Díj pályázat benyújtása „Úton a tanulószervezetté válás felé…” címmel
2011. IIASA-SHIBA Díj szervezeti kategóriában
A folyamatos partneri igény- és elégedettségmérés következtében elért eredmények:
- javult a problémamegoldás kultúrája,
- tudatosabb szakmai rendszerszintű együtt gondolkodás alakult ki a tantestületben,
- éves pedagógiai tevékenységünk tervszerűbb, tudatosabb, konkrétabb célok által meghatározottabb lett,
- jelentősen nőtt a belső érdekeltség a folyamatos fejlesztésben,
- toleránsabb, megértőbb lett a közösség, partnereit jobban megismerte, így tudta javítani az elégedettséget,
- valamennyi partner, akit évek óta megkérdezünk, kimutathatóan alaposabb, felelősségteljesebb válaszokat ad, mert látja, hogy fontos a véleménye,
- több segítséget kap az intézmény partnereitől, nő a szakmai tekintélye
- nem csökken, fokozódik az elégedettség.
A folyamatszabályozás legfontosabb eredményei:
- a folyamatok adott intézményi állapotával való „szembenézés” és az „ideál” keresése számos belső, intézményi tartalmi fejlesztést indukál, pl. pedagógusok szakmai együttműködésének árnyaltabb kimunkálását, tanulói értékelés, pedagógus értékelés javítását, nagy létszámból szükségessé váló kommunikáció, információáramlás javítását,
- igény jelent meg új, eddig nem alkalmazott pedagógiai megoldások, módszerek rendszerbe építésére, továbbképzésekre, belső képzésekre az adott szabályozandó folyamat magasabb színvonalú működtetése érdekében,
- 100%-ossá vált a minőségfejlesztő tevékenységbe való bevonás, aktív részvétel, amely nagyon erős szervezeti azonosságtudatot, szakmai kohéziót eredményezett.
- A szervezetfejlesztés terén elért legfontosabb eredmények:
- a PDCA-logika alkalmazása a mindennapi pedagógiai-nevelési gyakorlatban,
- intézményen kívül és belül erősödött az egymástól tanulás kultúrája,
- szakmai önbizalmunk erősödött,
- a minőségfejlesztésben használt új módszerek megismerése és alkalmazása a pedagógiai gyakorlatban,
- az intézmény minden dolgozója részt vett a teljes körű minőségirányítási rendszer kiépítésében, működtetésében (fókusz csoportok, minőségi körök),
- belső szemléletváltásra került sor,
- fokozódott a csoportban gondolkodás képessége.