A 2023-2024. tanévi Őszi Pedagógiai Napok fókuszában a tanuláshoz szükséges készségek és képességek fejlesztése az iskolai lemorzsolódás megelőzése érdekében, valamint a pedagógiai módszertár gazdagítását támogató programok szerepeltek.
2023.10.17-én iskolánkban Kognitív képességterületek fejlesztését támogató játékok címmel tartott saját élményű műhelymunkát Rátkainé Hegedűs Ilona tanító, vezető-szaktanácsadó.
Kolléganőnk a jó gyakorlat ismertetése során olyan egyénre szabott, illetve a hiányosan kialakult részképesség fejlesztésére irányuló feladatokat mutatott be, melyek a csoportos vagy egyéni fejlesztések során alkalmazhatók. A program során olyan játékokkal ismerkedhettek meg a résztvevők, melyekkel nemcsak az SNI-s és BTMN-es tanulók képességeit erősíthetik, hanem valamennyi gyermek sikeresebb tanulását segíthetik. A játékok eszközök nélkül, vagy kevés eszköz használatával is beépíthetők az iskolai élet mindennapjaiba. A műhelyfoglalkozás során a résztvevő pedagógusok 16 db kognitív képességet fejlesztő játékot ismertek- és tanultak meg. A gazdag kínálatban szerepeltek figyelem és emlékezetfejlesztő játékok, mozgással kísért ritmikus versek, gondolkodási képességeket fejlesztő feladatok, babzsákos játékok. A foglalkozás derűs, nyugodt körülmények között valósult meg. Az előadó szakértelme és elhivatottsága a témában magával ragadó volt, nyílt, a műhelymunkán őszinte szakmai kommunikáció valósult meg.
2023.10.18-án Zenés mozgásfejlesztő foglalkozás: a tanulási háttérképességek fejlesztése címmel tartott bemutató órát az érdeklődő pedagógusoknak Bathó Rita néptáncpedagógus.
A „Zenés mozgásfejlesztő foglalkozás” célja, hogy megkönnyítse az óvodai játék és az iskolai tanulás közötti átmenetet, csökkentse az eltérő ütemű fejlődésből fakadó hátrányokat, valamint segítse az írás-olvasás tanulását a mozgáskoordinációs képességek fejlesztésével. Ebben a programban kiemelt cél, hogy a kisgyermekek különböző részképességeinek fejlesztése az ének-zene, a tánc, a mozgás, a játék, a közösségépítés segítségével történjen. A bemutató órán 2. osztályos tanulók vettek részt. A foglalkozás énekes, mozgásos, néptáncos gyakorlatai alkalmasak voltak a tanulási részképességek fejlesztési lehetőségeinek bemutatására, mint pl.: emlékezetfejlesztés, mozgásfigyelem, osztott figyelem, testséma tudatosítás, iránygyakorlatok, szabálytudat erősítése, mennyiségek tapasztalati megerősítése. A tanulókat a feladatok motiválták, társas és szociális készségeik is fejlődtek a foglalkozás alatt. Az órát követően lehetőségük volt szakmai konzultációra is a résztvevőknek. A nyitott, támogató jellegű beszélgetés oldott hangulatban valósult meg.