Dr. Kállai Mária – Dr. Szabó Mária, Ötlettár intézményvezetők számára, MAGTÁR Megelőzés – Alkalmazkodás – Gondoskodás, Országos Közoktatási Intézet 2006.
Dr. Kállai Mária – Mezei Csilla, Az egymástól tanulás intézményi tapasztalatai a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben, 2003. szeptember 12. (előadás) Új gyakorlat – Európai utakon konferencia kiadvány, ISO Fórum, 2003. (cikk)
Dr. Kállai Mária – Mezei Csilla, Az intézményi minőségirányítási program (MIP) és továbbfejlesztése, Minőségfejlesztés az oktatásban. Gyakorlati útmutató oktatási intézmények számára (Szerkesztő: Bálint Julianna)
Dr. Kállai Mária, A Közoktatás Minőségéért Díj pályázati tapasztalatai a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben, 2004. szeptember
Dr. Kállai Mária, A pedagógiai program felülvizsgálata a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben, Pedagógiai Intézet Hírlevél, 2004. március
Dr. Kállai Mária, Az intézményi minőségirányítási program tartalma és formája előadás, IV. Regionális Minőségfejlesztési Konferencia, 2003. december 5.
Dr. Kállai Mária, Hogyan jobban? A minőségfejlesztés, mint az intézményi tartalmi fejlesztés eszköze, Minőség Hét, Oktatási nap, 2003. november 13. (előadás), Magyar Minőség: Minőség az oktatásban 2003. november (cikk)
Dr. Kállai Mária, Kalapács János: Minőségirányítási Program (MIP) a közoktatási intézményekben c. anyagának szakmai lektorálása, X-Levél, 2003. december
Dr. Kállai Mária – Mezei Csilla – Szász Edina, Magyar Minőség Hét –Előadás: Kiválóság egy általános és művészeti iskolában Hogyan tovább minőségügy?, 2005. november 7-10.
Kállai Mária – Mezei Csilla, Első foglalkozás a Comenius Klubban, Új Katedra, 2001. szeptember, 22.p.
Kállai Mária – Pesti Istvánné – Zsák Zsuzsanna, „ A gyerekekkel szemben támasztott magas követelményrendszer, túlzott eredmény centrikusság jellemzi az iskolát, Új Katedra, 2001. október, 12.p.
Kállai Mária – Pesti Istvánné, Az intézményen belüli anyagi és erkölcsi elismerés javítási lehetőségének vizsgálata – a minőségfejlesztés eszközeivel, Új Katedra, 2001. szeptember, 25.p.
Kállai Mária , A Comenius 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési program és a pedagógia kapcsolatának felvillantása, Új Katedra, 2001. ápr., 29.p.
Kállai Mária , A Comenius 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program I. Intézményi modelljének kiépítési feladatai, Comenius Hírlevél, 2001. december
Kállai Mária , A Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minőségfejlesztő tevékenységének bemutatása, Új Katedra, 2001. április, 11.p.
Kállai Mária, Egy speciálkollégium tanulságai, Új Katedra, 2001. szeptember, 20.p.
Kállai Mária , Jó tanácsok minőségbiztosítóknak, A Comenius Program Hírlevele, 2001. IV. október, 2. p.
Kállai Mária , Minőségbiztosítás a mai magyar közoktatásban, Új Pedagógiai Közlemények, Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Kiadványai, Doktoranduszok bemutatkozása, A neveléstudományi doktoranduszok első országos konferenciája I, Bp. : ELTE BTK, Neveléstudományi Intézet, 2001, 281. p.
Kállai Mária, Pluralizmus, egységesség, szegregáció, integráció, differenciálás a mai magyar közoktatási rendszer minőségbiztosítási gyakorlatában, Új Katedra, 2001. ápr. 8 .
Rátkainé Hegedűs Ilona, Fejlesztés a „Nebuló 2”-vel , Tanító 2002. szeptember, 7. szám
Dr. Kállai Mária – Szász Edina, Az iskolavezetés jó gyakorlatai – iskola és versenyképesség, OKI 2006.
Molnár Anna: A mentorálás tapasztalatai a kompetencia alapú programcsomag alkalmazása (TIOK projektkiadvány, 2006.)
Mezei Csilla: A partneri igény- és elégedettségmérés intézményi rendszere (Verlag Dashöfer 2006.)
Kobold Tímea: Testnevelés óra 3. osztályban (Tanító folyóirat 2007.)
Kondorné Fehér Anikó: Ének-zene óra 6. osztályban (Tanító folyóirat 2007.)
Szalainé Tóth Ibolya, Rátkainé, Hegedűs Ilona: A Lőrincz –féle komplex tantermi játékok a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben (Új Pedagógiai Szemle 2009/8-9)
Bartáné Jáger Anikó – Nagy Balázsné – Papp Márta: Hallássérült gyerekek iterációjának folyamata (esettanulmány) (Tanító folyóirat
2009/5.)
Szántó Piroska: Anyanyelvi–zenei helyesírás tanítása, diszgráfia kezelése (Tanító folyóirat 2009/9-10-11)
Hornyák Lászlóné: Differenciálásra épülő tanulásirányítás 2. osztályban (Tanító folyóirat 2009/1.)
Rátkainé Hegedűs Ilona: Projektmódszer alkalmazása (Tanító folyóirat 2009/1.)
Rátkainé Hegedűs Ilona – Szalainé Tóth Ibolya: A Lőrincz –féle komplex tantermi játékok a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Házban (A változások kora 3.I. Akadémia 2009.)
Hornyák Lászlóné: Madarak és Fák Napja – témahét (Verlag Dashöfer 2011.)
Szász Edina: Drogprevenciós foglalkozások (Verlag Dashöfer 2011.)
Pozderkáné Vitéz Edit: A játék mindig öröm (Verlag Dashöfer 2011.)
Czeglédi Karolina: Mérés-értékelési rendszer működtetése a Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben (Verlag Dashöfer 2011.)
Mezei Csilla – Pesti Istvánné – Szász Edina: Tanuló szervezet a tanulószervezet (Minőség és Megbízhatóság 2012/2.)
Szász Edina: Így használom a digitális taneszközöket… (IKT Mozaik, OFI 2010.)