{"id":47614,"date":"2022-05-03T21:27:23","date_gmt":"2022-05-03T19:27:23","guid":{"rendered":"http:\/\/szandasuli.hu\/?p=47614"},"modified":"2022-05-03T22:22:47","modified_gmt":"2022-05-03T20:22:47","slug":"zold-hireink","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/szandasuli.hu\/zold-hireink\/","title":{"rendered":"Z\u00f6ld h\u00edreink a Fenntarthat\u00f3s\u00e1gi T\u00e9mah\u00e9tr\u0151l"},"content":{"rendered":"\n

A tavaszi z\u00f6ld napok a Fenntarthat\u00f3s\u00e1gi T\u00e9mah\u00e9ttel folytat\u00f3dtak, melynek napjai \u00e1prilis 25-t\u0151l 29-ig tartanak. Minden \u00e9vben az ENSZ \u00e1ltal 2015-ben megfogalmazott fenntarthat\u00f3s\u00e1gi c\u00e9lokb\u00f3l kiindulva, 6 nagy t\u00e9m\u00e1t jel\u00f6lnek ki az iskol\u00e1k sz\u00e1m\u00e1ra, melyb\u0151l szabadon v\u00e1logathatunk. A t\u00e9mak\u00f6r\u00f6k k\u00f6z\u00fcl a fels\u0151 tagozatban a szelekt\u00edv hullad\u00e9kgy\u0171jt\u00e9s, a m\u0171anyag , mint vesz\u00e9lyforr\u00e1s, a fenntarthat\u00f3 k\u00f6zleked\u00e9s \u00e9s a tudatos v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s \u2013 \u00f6ko divat probl\u00e9m\u00e1i, megold\u00e1sai ker\u00fcltek feldolgoz\u00e1sra. Als\u00f3 tagozaton az \u00e9letkori saj\u00e1toss\u00e1gok miatt a Cseppben a tenger \u00e9s a F\u00f6ld-kv\u00edz miniprojektek egyes elemeit emelt\u00fck be az \u00f3r\u00e1kba, a szelekt\u00edv hullad\u00e9kgy\u0171jt\u00e9s mellett. A tan\u00f3r\u00e1kon \u00e9s a szabadid\u0151s programok k\u00f6zt is j\u00e1t\u00e9kos feladatokon kereszt\u00fcl vagy \u00faj ismeretk\u00e9nt megjelentek a v\u00e1lasztott t\u00e9mak\u00f6r\u00f6k. Az els\u0151, m\u00e1sodikos \u00e9vfolyam kis\u00e9t\u00e1lt a Tisz\u00e1hoz, \u00e9rz\u00e9keny\u00edt\u0151 j\u00e1t\u00e9kokat j\u00e1tszottak, \u00e1llatokat kerestek, ismerkedtek a n\u00f6v\u00e9nyekkel. 3.-4. \u00e9vfolyam a szelekt\u00edv hullad\u00e9kgy\u0171jt\u00e9s kapcs\u00e1n egy-egy \u00fajrahasznos\u00edtott t\u00e1rgyat, j\u00e1t\u00e9kot k\u00e9sz\u00edtett. A hetet egy flashmobbal (vill\u00e1mcs\u0151d\u00fclettel) z\u00e1rtuk. Ahol a tr\u00f3pusi es\u0151 hangjait \u00e9s hangulat\u00e1t id\u00e9zt\u00fck meg egy nagy k\u00f6z\u00f6s j\u00e1t\u00e9kkal.<\/p>\n\n\n\n

Ezen a h\u00e9ten iskolai versenyek is zajlottak. Als\u00f3 tagozaton m\u00e9g folyik az online k\u00f6rnyezetismereti verseny. M\u00e1jus 10-\u00e9n a madarak, f\u00e1k napj\u00e1n z\u00e1rjuk a versenyt. Fels\u0151 tagozaton \u00e1prilis 28-\u00e1n Nyolczas \u00c1ron volt tan\u00edtv\u00e1nyunk mutatott be \u00e9rdekes fizikai k\u00eds\u00e9rleteket a fizika ter\u00fclet\u00e9r\u0151l. A palett\u00e1j\u00e1ban szerepelt t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a Van der Graaf gener\u00e1tor, illetve a Tesla-tekercs. A bemutat\u00f3t k\u00f6vet\u0151en jelenlegi di\u00e1kjaink mutathatt\u00e1k meg tehets\u00e9g\u00fcket, ahol tanul\u00f3i kisel\u0151ad\u00e1sok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel dolgozt\u00e1k fel a felel\u0151s fogyaszt\u00e1ssal kapcsolatos k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le t\u00e9m\u00e1kat. Id\u00e9n a legn\u00e9pszer\u0171bb t\u00e9ma az \u00f6kodivat t\u00e9mak\u00f6re volt. \u00d6sszesen kilenc csapat k\u00e9sz\u00fclt el a k\u00e9rt hat\u00e1rid\u0151re, k\u00f6z\u00fcl\u00fck a term\u00e9szettudom\u00e1nyokat tan\u00edt\u00f3 tan\u00e1rokb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 zs\u0171ri az al\u00e1bbi d\u00f6nt\u00e9st hozta meg a helyez\u00e9sekkel kapcsolatban:<\/p>\n\n\n\n

1. helyez\u00e9s Bagi J\u00e1zmin (8. d) \u00e9s Hunya T\u00edmea (8. b)<\/p>\n\n\n\n

2. helyez\u00e9s Hunya \u00c1kos \u00e9s Glode\u00e1k Barnab\u00e1s (5. a)<\/p>\n\n\n\n

3. helyez\u00e9s Hresk\u00f3 Zolt\u00e1n, Balogh Lehel \u00e9s S\u00e1rik M\u00e1rk Tam\u00e1s (7. b)<\/p>\n\n\n\n

Eg\u00e9sz \u00e9vben zajlott a sz\u00e1razelem gy\u0171jt\u0151 verseny\u00fcnk. A tanul\u00f3ink az \u00d6n\u00f6k seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel 935 kg-ot adtak le az iskol\u00e1ban. Ennyivel is kevesebb vesz\u00e9lyes hullad\u00e9k ker\u00fclt ki a term\u00e9szetbe szennyezve a talajt \u00e9s a vizeinket. A legakt\u00edvabb a 2. c \u00e9s a 2. b oszt\u00e1ly volt, azonban a f\u0151d\u00edjat, a pizz\u00e1t a 2. b nyerte.<\/p>\n\n\n\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t