{"id":55293,"date":"2023-11-27T12:01:00","date_gmt":"2023-11-27T11:01:00","guid":{"rendered":"https:\/\/szandasuli.hu\/?p=55293"},"modified":"2023-12-12T18:50:39","modified_gmt":"2023-12-12T17:50:39","slug":"egeszsegnevelesi-het-2023-2024","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/szandasuli.hu\/egeszsegnevelesi-het-2023-2024\/","title":{"rendered":"Eg\u00e9szs\u00e9gnevel\u00e9si h\u00e9t 2023-2024."},"content":{"rendered":"\n

A november kiemelt programja az eg\u00e9szs\u00e9gnevel\u00e9si h\u00e9t. Ilyenkor fontos szerepet kap a testi \u2013 lelki eg\u00e9szs\u00e9g meg\u0151rz\u00e9se, v\u00e9delme. C\u00e9lunk, hogy \u00e9rdekes, j\u00e1t\u00e9kos, gondolkodtat\u00f3 feladatokkal \u00f6szt\u00f6n\u00f6zz\u00fck a gyerekeket a tev\u00e9kenyked\u00e9sre, az alkot\u00e1sra, valamint a hallott, l\u00e1tott ismeretek be\u00e9p\u00edt\u00e9se a megl\u00e9v\u0151 ismeretanyagaik mell\u00e9. Ezen k\u00edv\u00fcl szeretn\u00e9nk, hogy a foglalkoz\u00e1sokon megszerzett tapasztalatok hozz\u00e1j\u00e1ruljanak tan\u00edtv\u00e1nyaink eg\u00e9szs\u00e9gtudatos \u00e9let\u00e9hez.<\/p>\n\n\n\n

Als\u00f3saink oszt\u00e1lykeretben eg\u00e9szs\u00e9ges \u00e9teleket, te\u00e1t k\u00f3stoltak, gy\u00fcm\u00f6lcssal\u00e1t\u00e1t k\u00e9sz\u00edtettek, mes\u00e9ket, vide\u00f3kat, ismeretterjeszt\u0151 filmeket n\u00e9ztek a vitaminokr\u00f3l, fog\u00e1pol\u00e1sr\u00f3l, tiszt\u00e1lkod\u00e1sr\u00f3l. Az eg\u00e9szs\u00e9gnevel\u00e9s k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 ter\u00fcletei megjelentek a tan\u00edt\u00e1si \u00f3r\u00e1k feladataiban is. A mozg\u00e1s sem maradhatott ki a programok k\u00f6z\u00fcl. N\u00e9h\u00e1nyan t\u0171zharcot j\u00e1tszottak, m\u00e1sok sorversenyen vettek r\u00e9szt, a m\u00e1sodik \u00e9vfolyamos tanul\u00f3k pedig \u00faszni j\u00e1rtak.\u00a0 Szerd\u00e1n az udvari sz\u00fcnetekben zen\u00e9re torn\u00e1ztunk, Tolvaj Dorina 8. b oszt\u00e1lyos tanul\u00f3 \u00e9s a harmadikos l\u00e1nyok mozgattak meg mindenkit. P\u00f6rg\u0151s t\u00e1ncukkal \u00f3ri\u00e1si hangulatot teremtettek a di\u00e1kok k\u00f6r\u00e9ben. A tantermek ajtaj\u00e1ra tematikus alkot\u00e1sok ker\u00fcltek kif\u00fcggeszt\u00e9sre, ahol az oszt\u00e1lyok kreat\u00edvan mutatt\u00e1k meg, mivel foglalkoztak a h\u00e9ten. Negyedik \u00e9vfolyamos tanul\u00f3inkhoz az eg\u00e9szs\u00e9g\u00fcgyi kamara k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9vel ment\u0151\u00e1pol\u00f3k \u00e9rkeztek, akik megmutatt\u00e1k az \u00fajra\u00e9leszt\u00e9s folyamat\u00e1t, amit a gyerekek egy speci\u00e1lis bab\u00e1n ki is pr\u00f3b\u00e1ltak. A gyerekek lelkesen j\u00f6ttek ki a foglalkoz\u00e1sr\u00f3l, a tan\u00edt\u00f3 n\u00e9nik pedig nagyon hasznosnak \u00edt\u00e9lt\u00e9k a l\u00e1tottakat, hallottakat.<\/p>\n\n\n\n

Fels\u0151 tagozatos tanul\u00f3ink sz\u00e1m\u00e1ra hagyom\u00e1nyosan megszervez\u00e9sre ker\u00fcltek az \u201e\u00e9rz\u00e9keny\u00edt\u0151 \u00f3r\u00e1k\u201d. Itt a gyerekek tal\u00e1lkoztak \u00e9s besz\u00e9lgettek fogyat\u00e9kkal \u00e9l\u0151 emberekkel. L\u00e1t\u00e1s-, hall\u00e1s- \u00e9s mozg\u00e1ss\u00e9r\u00fcltekkel, akik mes\u00e9ltek \u00e9let\u00fck neh\u00e9zs\u00e9geir\u0151l, \u00f6r\u00f6meir\u0151l. A v\u00e1rosfejleszt\u00e9s r\u00e9sz\u00e9r\u0151l Nagy T\u00edmea tartott el\u0151ad\u00e1st a leveg\u0151szennyez\u00e9sr\u0151l a nyolcadik \u00e9vfolyamos di\u00e1koknak, akik a foglalkoz\u00e1s \u00e1ltal hasznos ismeretekkel gazdagodtak.<\/p>\n\n\n\n

„Eg\u00e9szs\u00e9ges k\u00f6rnyezetben \u00e9lni jobb” c\u00edmmel sz\u00ednvonalas el\u0151ad\u00e1sokat l\u00e1ttunk a jelentkez\u0151 tanul\u00f3kt\u00f3l, melyek sor\u00e1n a gyerekek igyekeztek felh\u00edvni a jelenl\u00e9v\u0151k figyelm\u00e9t k\u00f6zvetlen k\u00f6rnyezet\u00fcnk eg\u00e9szs\u00e9gk\u00e1ros\u00edt\u00f3 hat\u00e1saira. A szaktan\u00e1rokb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 zs\u0171ri oklev\u00e9llel jutalmazta a h\u00e1rom legkiv\u00e1l\u00f3bb prezent\u00e1ci\u00f3t:<\/p>\n\n\n\n

5-6. \u00e9vfolyam<\/em><\/p>\n\n\n\n

I.<\/strong> Kiss Lili R\u00e9ka, Kucser J\u00e1zmin Veronika <\/strong>(5. a)<\/p>\n\n\n\n

II. B\u00f6rcs\u00f6k Lilla, Uliczik Zo\u00e9<\/strong> (6. a)<\/p>\n\n\n\n

III. <\/strong>Jen\u0151v\u00e1ri Mariann, Vir\u00e1gh Enik\u0151<\/strong> (5. c)<\/p>\n\n\n\n

7-8. \u00e9vfolyam<\/em>:<\/p>\n\n\n\n

I. Bir\u00f3 Botond, Mih\u00e1ly Fruzsina<\/strong> (8. a)<\/p>\n\n\n\n

II.<\/strong> Ivacska Zsombor, T\u00f3th Mil\u00e1n<\/strong> (7. c)<\/p>\n\n\n\n

III.<\/strong> Gyebn\u00e1r Lili, Pongr\u00e1cz Ad\u00e9l, Pongr\u00e1cz Anna, Simon Tamara<\/strong> (8. b)<\/p>\n\n\n\n

Az online megoldhat\u00f3 eg\u00e9szs\u00e9g\u00fcgyi TOT\u00d3-t is sok tanul\u00f3 kit\u00f6lt\u00f6tte, nekik is gratul\u00e1lunk a sz\u00e9p eredm\u00e9nyeikhez.<\/p>\n\n\n\n

5-6. \u00e9vfolyam helyezettjei:<\/em><\/p>\n\n\n\n

I. hely:<\/strong>
Cs\u00e9csei Maja <\/strong>(6.a),<\/strong> Gere Csan\u00e1d (<\/strong>6.d), Jegesi D\u00e1vid <\/strong>(6.a),\u00a0K\u00e1rcis Kende <\/strong>(6.a),<\/strong><\/strong> Nagy Linda <\/strong>(6.c), <\/strong><\/p>\n\n\n\n

II.<\/strong> hely:<\/strong>
Csat\u00f3 Levente<\/strong> (5.b), Dob\u00e1k Panna<\/strong> (6.d), Fiedler Benj\u00e1min<\/strong> (6.b), Izsold Botond<\/strong> Tam\u00e1s<\/strong> (6.b), Juh\u00e1sz Levente<\/strong> (6.a) , Legeza Beatrix<\/strong> (6.a), N\u00e9meth G\u00e1bor<\/strong> (6.a)<\/p>\n\n\n\n

III. hely:<\/strong>
B\u00f3n\u00e1cz Anna<\/strong> (6.a), Kiss Lili R\u00e9ka<\/strong> (5.a), Sz\u00e1sz Anna<\/strong> (6.d), T\u00f6r\u0151csik-Mih\u00e1lka Z\u00e9t\u00e9ny<\/strong> (5.a), Vir\u00e1gh Enik\u0151<\/strong> (5.c), Vona Melinda<\/strong> (5.c), <\/p>\n\n\n\n

7-8. \u00e9vfolyam helyezettjei:<\/em><\/p>\n\n\n\n

I. hely: <\/strong>
Szab\u00f3 Zsuzsanna<\/strong> (7.b)<\/p>\n\n\n\n

II. hely:<\/strong>
Czak\u00f3 Kitti <\/strong>(7.b), Gustafik Lili <\/strong>(7.c), Kinter Zs\u00f3fi <\/strong>(7.b), L\u00f3di Zsombor<\/strong> (7.c)<\/p>\n\n\n\n

III. hely:<\/strong>
Fricz Lili\u00e1na<\/strong> (8.b)<\/p>\n\n\n\n

Gratul\u00e1lunk minden sikeres versenyz\u0151nek \u00e9s k\u00f6sz\u00f6nj\u00fck a pedag\u00f3gusok munk\u00e1j\u00e1t!<\/strong><\/p>\n\n\n\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t