5008 Szolnok, Gorkij út 47. kkkkkk Telefon: 06-56-424-610, 06-56-420-524, 06-56-411-305 kkkkkk Fax: 06-56-424-610 kkkkkk E-mail: szandaiskola@szandaiskola.hu
     

Fajáték - rendszer

 

A Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény a Metódus TAN BT-vel szövetkezve akkreditált pedagógus továbbképzést fejlesztett ki a játékrendszer pedagógiai alkalmazásából.

A képzés rövid tartalma a következő: „A játék és a gyermeki személyiség fejlődése című továbbképzési sorozat a mozgásos játékok után az értelmi fejlődést és a társas kapcsolatok megfelelő alakulását segítő tantermi és asztali játékok egy jelentős csoportját mutatja be. Átfogó képet ad a játékok kultúrtörténetéről, a játékoknak a gyermeki személyiségben betöltött szerepéről, pedagógiai jelentőségéről és iskolai használatának lehetőségeiről. Bemutatja a figyelmet, az emlékezetet, a gondolkodást és manuális készséget fejlesztő eredeti fajáték-rendszert, amely 5-16 éves korig kivételes pedagógiai lehetőséget teremet az iskolában, nem csak az értelem fejlesztésében és a részképességek örömteli kibontakoztatásában, hanem a társas kapcsolatok egészséges alakításában, a csoportkohézió és személyiségi harmónia megteremtésében. A résztvevők bepillanthatnak egy kitűnően működő iskolai fejlesztési modell működésébe is. (Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Szolnok)"

Gondolatok Lőrincz József játékairól

"A játékok megjelenése gyermekkorom régi fajátékaira emlékeztettek. A fa egy természetes anyag, amelyet szívesen adunk gyerekek kezébe, mert esztétikusak, erősek, nem balesetveszélyesek. Sokoldalú, minden korosztály talál magának megfelelő játékot (pici kortól – felnőtt korig ültek az asztaloknál). Azok a gyerekek is tudnak játszani, akik egyénileg, párosan vagy csoportosan szeretnének szórakozni. A játékok alkalmasak továbbá arra is, hogy megállapítsuk, milyen képességű a gyermek: fejlesztésre szorul vagy összetettebb, bonyolultabb feladatokra képes- e már. Fejlesztő hatása felbecsülhetetlen értéket képvisel, a teljesség igénye nélkül néhány terület:

  • tapintás
  • finommotorika
  • vizuális differenciálás
  • egyensúlyérzék
  • térlátás: síkban, térben egyaránt
  • tér kitöltése
  • irányok
  • gondolkodtató, logikai összefüggéseket próbára tevő
Fejleszti ezek mellett a személyiséget; próbára teszi a kitartást, a türelmet, az egymás iránti odafigyelést, segítségadást. Egy időben rengeteg embert tud tartalommal megtöltve foglalkoztatni. Lőrincz úr türelmes, nyugodt egyénisége, valamint a természetes anyagokból készült játékok összessége nyugalmat, békét sugároz ki, amely az odaülő gyermekekre is hatással van. A mai, rohanó világban erre nagy szüksége van gyermekeinknek, hogy kiegyensúlyozott felnőttekké cseperedjenek. Komplexitásával egyedülálló kezdeményezésnek találom, és gratulálok az ötlethez és annak színvonalas megvalósításához. Szolnok, 2001. október 24.
Tisztelettel:
Rátkainé Hegedűs Ilona fejlesztő pedagógus”
 

 

 
       
       
       


Your browser does not support Java or Java is not enable.




A honlap megtekintéséhez Internet Explorer 5.5+ böngészőt és 1024x768-as felbontást ajánlunk!

Készült:
2004. augusztus

Készítette:
Szász Edina

Utolsó módosítás:
2005. október 11.


 
 
Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (2004-2005) Minden jog fenntartva.