2019. április 8-12. között már 4. alkalommal került megrendezésre a Digitális Témahét az Emberi Erőforrások Minisztériuma szakmai támogatásával.
A digitális kor oktatást érintő kihívásaira való reflektálás igénye hívta életre néhány éve a Digitális Témahetet, amelynek legfontosabb célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. Évről évre egyre több iskola és óvoda csatlakozik a programhoz, amelyen változatos és kreatív projektek megvalósításával fejleszthetik a tanulók kompetenciáit a technológiával támogatott tanulás során.
Idén mi először döntöttünk úgy, hogy regisztrálunk a témahétre, hiszen intézményünk kedvezményezettje a „Digitális környezet a köznevelésben” című pályázati programnak, melynek céljai összhangban vannak a Digitális Témahét törekvéseivel, céljaival. Mindkét program kiemelt figyelmet fordít a multidiszciplináris megközelítésre, a digitális technológia alkotó használatára, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére, az esélyegyenlőségre a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésével és bevonásával, valamint az IT-biztonságra is.
Meggyőződésünk, hogy intézményünk részvétele a Digitális Témahéten erősítheti a pályázati tevékenységeink beépülését is az iskola pedagógiai gyakorlatába, tovább növelheti a pedagógusok digitális felkészültségét, hozzájárulhat a módszertani kultúra bővítéséhez, a digitális és egyéb kulcskompetenciák hatékonyabb fejlesztéséhez.
A Digitális Témahét programjába bevontuk és ezáltal szélesebb körben is megismertettük azokat az új ismereteket, tudásokat, jó gyakorlatokat, amelyeket a pedagógusok a pályázat keretében megszereztek, összegyűjtöttek.
A Digitális Témahét 2019. beszámolóját ITT olvashatják.