• Főoldal
  • Általános Információk
    • Hírek
    • Közzétételi adatok
    • Korábbi weboldalunk
  • Eseménynaptár
  • Eredmények-elismerések
    • Versenyeredmények
    • Egyéni elismerések és kitüntetések
    • Szervezeti szintű elismeréseink
  • Képgaléria
    • Homokanimáció
  • Pályázatok
    • Digitális Témahét
    • Comenius Projekt
    • ERASMUS+
    • ERASMUS+ Öko-Okos
    • ERASMUS+ AMI
    • EFOP pályázataink
      • EFOP 1.8.5-17 Menő menzák az iskolákban – Menőzz velünk az egészségedért
      • EFOP 3.3.7-17-Informális és nem formális lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben
      • EFOP-3.2.3-17 Digitális környezet fejlesztése a Szolnoki Tankerületi Központ intézményeiben
      • EFOP-3.2.5-17-Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a köznevelés rendszerében
      • EFOP 3.2.6-17 A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben
    • Csoóri Sándor Program
      • CSSP-EGYEDI-2018-0059
      • CSSP-NEPTANC-2018-0390
      • CSSP-E-NEPTANC-MO-2019-0171
      • CSSP-E-TANCHAZ-2019-0105
    • Oktatási Hivatal Bázisintézménye
      • Bázisintézményi hírek
    • Minősített Tehetséggondozó Műhely
    • Határtalanul!
    • NTP pályázatok
    • TÁMOP Pályázatok
  • DSE
  • Kapcsolat
  • Letöltések

NTP-MŰV-19-0162

Létrehozva: 2021 jan 25
Közzétette: ildineni
Hozzászólás: 0
Pályázó neve, címe:Szandaszőlős Táncegyüttes Alapítvány, 5008 Szolnok, Simon Ferenc út 47.
Pályázati azonosító:NTP-MŰV-19-0162
Projekt címe:„Húzzad édes muzsikásom!”
Projekt időtartama:2019.07.01 – 2020.12.31
Támogatási igény:„A hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása” c. kiírás alapján
Megítélt összeg: 1.000.000 Ft

Szakmai beszámoló

Programunk lehetőséget és megfelelő hátteret biztosított a tehetséges fiatal táncosoknak ahhoz, hogy a gazdag tevékenykedtetés által fenntartható legyen a sokoldalú, tartós érdeklődésük, tudásvágyuk. A szakmai munka megtervezésének középpontjában a képességfejlesztés állt. A tehetséggondozó program fejlesztő módszereit úgy állítottuk össze, hogy alkalmas legyen a bevont fiatalok testi-kinesztetikus képességeinek és szociális kompetenciáinak fejlesztésén kívül a közösségépítésre is.

Ráhangoló tréninget tartottunk az önismeret, az együttműködési készség és a társas kapcsolatok fejlesztése céljából.  Ismertettük a résztvevőkkel a projekt célkitűzéseit, feladatait, elvárt eredményeit. Közösségépítő játékokkal és játékos feladatokkal az ön- és társismeretet, az együttműködési készséget és az önbizalmat erősítettük. A táncpróbák során célunk az állóképesség növelése, ritmusérzék fejlesztése, mozgásemlékezet, improvizációs készség fejlesztése volt.

A műhelymunkák és a tudásműhely jó alkalmat adott a képességfejlesztésre, a tehetség erős oldalának fejlesztésére és a megszerzett tudásanyag szintetizálására. Az eredeti munkaterv szerint tavaszig tudtunk haladni, de a COVID19 világjárvány következtében 2020. március 16-tól életbelépett veszélyhelyzeti intézkedések miatt a folyamat félbeszakadt. A csoportos foglalkozásokat újrakezdve szeptembertől decemberig ismét személyes jelenléttel folytattuk a munkát, még a próbáknak helyet adó iskolában bevezetett szigorú járványügyi szabályok és a távolságtartás betartása mellett is. A meghívott táncművésszel a fokozódó járványhelyzet miatt online formában tartottuk meg a foglalkozást. 

Az együttműködést megalapozó, ráhangoló, valamint szintetizáló tréningek, a táncpróbák, mind elősegítették a csoportkohézió erősödését.  Különös „élmény” volt a csoport tagjai számára, hogy a veszélyhelyzet idején is megoldottuk a velük való kapcsolattartást és a táncoktatást is. A járvány mentálisan  óriási terhet rótt az egész csoportra. A 2020. szeptemberben újrakezdett próbák során be kellett tartanunk a szigorú járványügyi előírásokat, ezért a cél elérése érdekében a próbavezetők a hagyományos táncoktatástól eltérő, sok módszertani újítást bevezettek, mint pl. 

  • kontaktus nélküli páros gyakorlatok („tükör” gyakorlatok)
  • irányító-közvetítő eszköz használata (pl. kendő) a páros táncban
  • a szoros fogásmódok helyett tágabb fogásmódók alkalmazása (pl. újj-és kézfogás)
  • kisebb létszámokkal való külön gyakorlás
  • próbafolyamatok felvétele, online megosztása
  • élő videós néptáncpróba tartása
  • koreográfiai etűdök előre elkészítése, felvétele, online megosztása

A nehezített körülmények között a kreatív módszertani újításokkal is kiváló eredményt értünk el a gyerekekkel:

  • a tanulók a szilágysági csárdás és ugrálós táncanyagának kb. 80%-át elsajátították
  • a táncanyagból készült koreográfiát megtanulták, felidézésére önállóan is képesek
  • a táncanyagot improvizációs formában is képesek előadni

A pályázati program során megtanult, begyakorolt szilágysági tánckoreográfia lett a csoport által létrehozott alkotás. A csoportban kialakultak a szerepek, az erőviszonyok, ami meghatározta a táncosok koreográfiában elfoglalt helyét. A videóra vett, etüdökből összeállított koreográfiában nyújtott teljesítmény minden résztvevő számára visszaigazolásként is szolgált a fejlődéséről, tudásáról és képességéről. A COVID19 járvány erős negatív hatással volt a teljesítményre és a kivitelezés módjára is, azonban ehhez a helyzethez mindenki elfogadóan viszonyult. Más formában a bemutatót nem tudtuk megszervezni, mivel ebben az időszakban mindenféle gyülekezés, programszervezés, csoportosulás tilos volt. Az táncegyüttes repertoárja a projekt által mégis gazdagodott egy új koreográfiával, melyet a járványidőszak elmúltával a vállalt fellépéseken a továbbiakban is széles körben tudunk majd bemutatni más közönség számára is. 

A járványhelyzet miatt a választható kiegészítő tevékenységek közül sem a tavaszra tervezett 3 napos szakmai tábort, sem a Táncháztalálkozón való részvételt nem tudtuk megvalósítani. Reménykedtünk abban, hogy őszre javulnak a kilátások, de a járványhelyzet ezt is felülírta. Minden olyan rendezvényt, programot töröltek, amin szerettünk volna részt venni. Ebben a helyzetben a válaszható kiegészítő tevékenységek közül csak a 2 perces rövidfilm elkészítése volt megvalósítható, ezért a munkatervet ennek megfelelően módosítottuk.

A „Mit jelent tehetségesnek lenni” című kisfilmünkben a célcsoport tagjai közül olyan gyerekek szólalnak meg, akik egy vagy több tehetségterületen kiemelkedő tehetségek. Többször szerepeltek már eredményesen egyéni vagy csoportos versenyeken, elkötelezettek a néptánc műfaja iránt, kiváló közösségi emberek. A filmben látszik, hogy szokatlan volt számukra a helyzet és a kamera. Most nem táncolni kellett, hanem beszélni, így nagyon izgultak a válaszadáskor. A videofelvételt az egyik táncpedagógus kolléga készítette, a „filmmé” alakítását technikailag is ő végezte.

Köszönjük a támogatást!

2021. január 25.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96

  • google-share
Előző bejegyzés

Január 22. – a magyar kultúra napja

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

Keresés…

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

SZANDASZŐLŐSI ALAPÍTVÁNYOK

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

EFOP pályázataink

Határtalanul!

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

E-ellenőrző és e-Ügyintézés

Ökoiskola

Ide kattintva az Ökoiskola híreit tekinthetik meg.

Idegen nyelvi kosár

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

Menza menü

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

Eltérő étkezésú tanulóink étlapja

Eseménynaptár

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

Szandasuli Könyvtár

Kattintson a képre a megtekintéséhez!

Archívum

Ízelítő képgalériánkból

OLYMPUS DIGITAL CAMERA dsc07802 7 DSCF9784 DSCF1583 IMG_20190416_112937

Újabb versenyeredményeink

Az Őszi olvasóverseny eredményei

Közzétéve: 2021 febr 23

A Cirkusz című országos rajzpályázat eredménye

Közzétéve: 2021 febr 22

Fóris Csenge újabb szép versenyeredményei úszásban

Közzétéve: 2021 febr 17

Archívum

2020-2021-es tanév taneszközlistája

A tavaszi szünetig ennyi idő van hátra

days
3
1
hours
1
0
minutes
3
5
seconds
0
6

Eseménynaptár

  • Calendars

Kategóriák

  • Általános információk (294)
  • Bázisintézményi hírek (9)
  • Beiskolázási információk (11)
  • Boldog Iskola (4)
  • Comenius project (8)
  • Diák-oldal (7)
  • Diákönkormányzat (3)
  • Digitális Témahét (2)
  • EFOP (1)
  • EFOP 1.8.5-17 Menő menzák az iskolákban (4)
  • EFOP 3.2.6-17 (4)
  • EFOP 3.3.7-17 (2)
  • EFOP-3.2.3-17 (26)
  • EFOP-3.2.5-17 (2)
  • Egyéb (16)
  • elismerések (13)
  • ERASMUS+ (14)
  • ERASMUS+ AMI (14)
  • ERASMUS+ Öko-Okos (1)
  • FŐOLDAL (1 530)
  • Galéria (430)
  • Határtalanul! (10)
  • Házi versenyek (1)
  • Idegen nyelvi kosár (18)
  • Idegen nyelvi versenyeredmények (28)
  • KIEMELT (35)
  • Letöltések (53)
  • Minősített Tehetséggondozó Műhely (9)
  • Művészeti Iskola (142)
  • Művház (28)
  • NTP pályázatok (6)
  • Ökoiskola (83)
  • Ökoiskola (8)
  • Pályázatok (16)
  • Segédanyagok (2)
  • Szandasuli könyvtár (2)
  • TÁMOP Pályázatok (7)
  • versenyeredmények (729)

Leglátogatottabb bejegyzéseink

Az Őszi olvasóverseny eredményei

No Responses.

TÁMOP 3.2.3/09/2

No Responses.

TÁMOP - 3.1.7 - 11/2-2011-0046

No Responses.

TÁMOP - 3.1.5 - 09/A-2-2010-0045

No Responses.
Készítette és tárolja: Webprodukt Studio
Accessibility
  • General

  • Resolution

  • Fonts

  • Color Contrast

  • Links

  • בניית אתרים קוד אנד רול
dddd MMMM d, yyyy
title